شهروندان برای نصب و راه اندازی سیستم‌های گرمایشی می‌توانند از مشاوره و راهنمایی کارشناسان سازمان آتش نشانی استفاده کنند.

نصب بخاری

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: «مرگ خاموش»، همان مرگ با گاز «منواکسیدکربن» است که با فرا رسیدن فصل سرما و به سبب احتراق نادرست یا نقص دودکش سیستم‌های گرمایشی، رخ می‌دهد.

به گفته «مجید محمودی نیا»، کارشناس ایمنی و پیشگیری ازحریق سازمان آتش نشانی تهران، رعایت نکات ایمنی در نصب سیستم‌های گرمایشی اهمیت زیادی دارد: «سهل انگاری در این کار سبب ایجاد حوادث تلخ و گاهی اوقات جبران ناپذیر می‌شود. بنابراین شهروندان برای اینکه دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن نشوند، بهتر است از کارشناسان آتش نشانی راهنمایی بگیرند.»

استفاده از لوله بخاری‌هایی آکاردونی، استفاده نکردن از کلاهک H، مسدود کردن منافذ و قرار دادن لوله بخاری داخل سطل آب، از جمله کارهایی هستند که منجر به حادثه گارگرفتگی می‌شود.

محمودی نیا با اعلام شماره تماس۶۴۳۲۳۲۳۲ گفت: «شهروندان برای اطمینان از نصب درست سیستم گرمایشی منزل و محل کارشان می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان سازمان آتش نشانی استفاده کنند.»

کد خبر 469841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha