سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: شهروندان می‌توانند به ازای ارائه‌ زباله‌های خشک قابل بازیافت، در نرم افزار شمیز وسیله و پول نقد دریافت کنند.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ریاضی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، با بیان اینکه درصدد استفاده از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت در شهر کرمان هستیم، گفت: یکی از این روش‌ها استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن است که در این راستا سازمان مدیریت پسماند اقدام به طراحی نرم‌افزار شمیز (جمع‌آوری پسماندخشک) کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند به ازای ارائه‌ی زباله‌های خشک قابل بازیافت، به انتخاب خودشان، وسیله و پول نقد دریافت کنند و یا این تشویقی را به خیریه اهدا نمایند که همه قسمت‌های یاد شده در این نرم افزار دیده شده است. شهروندان می‌توانند با نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های هوشمند از قابلیت‌های این نرم‌افزار استفاده کنند.

ریاضی افزود: یکی از سیاست‌های مهم این سازمان فرهنگ سازی برای تفکیک از مبدا است و این فرهنگ سازی باید از مدارس شروع شود. در همین راستا برنامه‌های آموزشی متنوعی تدوین شده است که بر اساس آن در مراکز پیش دبستانی و مدارس این برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند وارد سایت www.kermooneman.ir/cdn/uploads/kermooneman.apk شده و اپلیکیشن شمیز را بر روی گوشی خود نصب کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان ادامه داد: این پیام به راننده خودرو ارسال و راننده از طریق این برنامه، ساعت مراجعه به آدرس شهروندان متقاضی را به وی ارسال می‌کند و در زمان مقرر برای دریافت زباله‌های آن‌ها مراجعه خواهد کرد.

ریاضی هدف از این اقدام را رفاه حال شهروندان و سرعت در جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت عنوان کرد و گفت: خودروهای جمع‌آوری زباله در سطح شهر به‌صورت سیار در حل گشت‌زنی هستند و شهروندان می‌توانند از طریق این اپلیکیشن آدرس خود را جهت تحویل زباله‌های خشک از درب منازل اعلام نمایند.

کد خبر 469765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha