فرماندار تفت در نشست مجمع سلامت شهرستان گفت: تفت در زمینه تجهیزات و امکانات مشکلی ندارد ولی با کمبود یا نبود پزشک متخصص مواجه است.

اتاق عمل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا نوکار در سومین نشست مجمع سلامت شهرستان تفت با اعلام این مطلب افزود: از معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم تا نسبت به تأمین نیروی متخصص اقدام کنند.

فرماندار تفت به تجهیز بیمارستان شهید بهشتی تفت به «ام آر آی» توسط یک خیر اشاره کرد و گفت: دغدغه این خیر نیک‌اندیش آن است که پس از اهداء دستگاه، بدون استفاده واقع نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان یزد هم در این نشست به تشریح سواد سلامت پرداخت و گفت: شعار مجامع سلامت در سال جاری سواد سلامت، آینده سلامت است که نتیجه سواد سلامت خود مراقبتی است.

احمد حائریان بابیان اینکه هرچند بخشی از مباحث مجامع سلامت باید صرف امور جاری شود، افزود: باید بدانیم بخشی از آن چیزی که به آن مبتلا شدیم ناشی از عدم رعایت برخی از مسائل است که باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت نیز بابیان اینکه جمعیت شهرستان تفت رو به سالمندی است، گفت: ۲۰ درصد جمعیت ساکن شهرستان تفت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

سید محمود واعظ پور با اشاره به اینکه میزان باروری شهرستان تفت در استان رتبه آخر را دارد، گفت: رشد جمعیت شهرستان تفت ۷/. است که نسبت به رشد استان که ۱.۵ است خیلی پایین است.

وی بابیان اینکه ۸۳ درصد مردم شهرستان تفت به لحاظ قلبی و عروقی مشکل خاصی ندارند، گفت: متأسفانه ۶۳ درصد تفتی‌ها دارای اضافه‌وزن هستند و میزان توده بدنی در شهرستان بالاست.

واعظ پور به آمار بالای حیوان گزیدگی و هزینه بالای درمان آن در شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۱ مورد بیماری هاری در استان شناسایی شد که ۵ مورد آن مربوط شهرستان تفت است.

کد خبر 469750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha