نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حزب محافظه‌کار بوریس‌ جانسون نخست‌وزیر بریتانیا به پیروزی بزرگی رسیده و اکثریت پارلمان را به دست خواهد آورد.

Boris Johnson

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان «نظرسنجی‌های خروج» (نظرسنجی‌های از رای‌دهندگان پس از رای‌ دادن) نشان می‌دهند که حزب محافظه‌کار در مسیر دست یافتن به اکثریتی مطمئن - با ۸۶ کرسی اضافی- در مجلس عوام بریتانیا است.

بر اساس این نظرسنجی‌ها که تلویزیونهای عمده بریتانیا انجام داده‌اند، پیش‌بینی می‌شود حزب محافظه‌کار ۳۶۸ کرسی را به دست آورد که بسیار بیشتر از ۱۹۱ کرسی پیش‌بینی‌شده برای حزب مخالف کارگر است. برای حزب ملی اسکاتلند ۵۵ کرسی و برای لیبرال دموکرات‌ها ۱۳ کرسی در مجلس عوام پیش‌بینی شده است.

اگر درستی این پیش‌بینی‌ها با ارائه ارقام رسمی تایید شود، حزب محافظه‌کار به بزرگترین پیروزی‌اش از زمان پیروزی مارگرت تاچر در ۱۹۸۷ دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخاباتی را در بیش از ۴۰ سال گذشته به دست آورده است.

بوریس جانسون بر اساس این نتایج به آسانی می‌توانی توافق برگزیت را از تصویب پارلمان بگذراند. او سپس خواهد توانست بریتانیا را از سه سال پس رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج کند.

کد خبر 469736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha