مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران و پدیده مه‌گرفتگی شامگاه ۲۰ آذر ماه موجب کاهش دید افقی رانندگان و لغزندگی سطح برخی جاده‌های اصلی و شریانی این استان شد.

برف و باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری شامگاه چهارشنبه ۲۰ آذر افزود: بارش برف در محورهای باغچه -تربت حیدریه، فریمان- سنگ بست و کاشمر - نیشابور موجب لغزندگی سطح این جاده‌ ها شده است.

وی همچنین به لغزندگی سطح راه های شهرستانهای کاشمر، نیشابور، بردسکن و بخش احمدآباد مشهد به دلیل بارش باران اشاره و بیان کرد: شب گذشته مه گرفتگی در مسیر جاده‌های مشهد - سرخس در محدوده گردنه مزداوند و آزاد راه باغچه-تربت حیدریه موجب کاهش دید افقی رانندگان شد.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی از شب چهارشنبه بارش برف و باران در نواحی سردسیر و محورهای کوهستانی خراسان رضوی با احتمال کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین لغزندگی جاده‌ها آغاز شده و تا امروز ظهر ادامه خواهد داشت.

همچنین بارش‌های رگباری باران همراه با کاهش دما که از چند روز گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده است به طور متناوب تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه خواهد داشت.

خراسان رضوی علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در جاده‌های بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در جاده‌های روستایی و ۱۳۶ محل کولاک و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در دیگر مسیرهای جاده‌ای دارد.  

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن روستایی است.  

کد خبر 469635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha