معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» در این شهر خبر داد و بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر تاکید کرد.

موتور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه اظهار کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آنها با ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به خود و شهروندان وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ‌ومیر در ایران به شمار می‌روند، عنوان کرد: آمارها میزان نارضایتی از شیوه های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را  ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می کند و نشان می‌دهد که برای این گروه باید برنامه جدی در نظر گرفته شود.

جوادی یگانه اظهار کرد: کمپین «موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و راهور تهران بزرگ راه‌اندازی شده است.

درباره اهداف این کمپین گفت: این کمپین با اهدافی همچون پیدا کردن راه حلی برای کاهش تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران طراحی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون‌شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده‌های موتورسواران و افراد پیرامون آنها اهداف این کمپین هستند.

کد خبر 469455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha