معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» در این شهر خبر داد و بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر تاکید کرد.

موتور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه اظهار کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آنها با ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به خود و شهروندان وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ‌ومیر در ایران به شمار می‌روند، عنوان کرد: آمارها میزان نارضایتی از شیوه های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را  ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می کند و نشان می‌دهد که برای این گروه باید برنامه جدی در نظر گرفته شود.

جوادی یگانه اظهار کرد: کمپین «موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و راهور تهران بزرگ راه‌اندازی شده است.

درباره اهداف این کمپین گفت: این کمپین با اهدافی همچون پیدا کردن راه حلی برای کاهش تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران طراحی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون‌شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده‌های موتورسواران و افراد پیرامون آنها اهداف این کمپین هستند.

کد خبر 469455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha