جمعه ۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایتورالد گونزالس به عنوان داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال انتخاب شد.

محمدی رییس سازمان لیگ برتر با اعلام این خبر گفت: در پی مکاتباتی که فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون فوتبال اسپانیا انجام داد «گنزالس» که پیش از این داربی قبلی را نیز قضاوت کرده بود به عنوان داور دیدار 15 فروردین دو تیم پرسپولیس و استقلال انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روبرتو پالامار و رافائل آلونسو که برای دیدار 22 مهرماه سال قبل به تهران آمده بودند، گنزالس را در دیدار داربی شصت و چهارم کمک خواهند کرد. [ برنامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر ]

هنوز مبلغ درخواستی گروه داوری اسپانیایی که قضاوت دیدار رفت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در روز 21 مهرماه را برعهده داشتند، برای قبول داوری این دیدار مشخص نشده است اما آنها در دیدار رفت علاوه بر هزینه اقامت و بلیت، برای اقامت در ایران روزانه 500 دلاردستمزد دریافت کردند. این سه داور اسپانیایی 13 فروردین ماه به تهران می آیند.

"ادواردو ایتورالده گونزالس" که متولد بیستم فوریه سال 1967 است، اولین قضاوت رسمی خود را در سوم سپتامبر سال 1995 و در دیدار اسپانیول و سالامانکا انجام داد که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود اسپانیول به پایان رسید.

وی در یازدهم ژوئن سال 2003 اولین دیدار بین المللی خود را در چارچوب رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا بین تیم های جمهوری ایرلند و گرجستان که با برتری 2 برصفر ایرلند همراه بود، قضاوت کرد.

این داور اسپانیایی در مسابقات جام جهانی زیر 20 سال جهان در سال 2003 قضاوت 4 دیدار برزیل - کانادا، پاراگوئه - آلمان، برزیل - اسلواکی و آرژانتین - آمریکا را برعهده داشته اما تاکنون در مسابقات جام جهانی قضاوت نکرده است.

"گونزالس" چندی پیش قضاوت دیدار تیم های آبردین اسکاتلند و بایرن مونیخ آلمان از مرحله یک شانزدهم نهایی جام یوفا را برعهده داشت و تنها یک بار از کارت زرد خود استفاده و به پودولسکی اخطار داد.

دربی 64، دومین قضاوت "ادواردو ایتورالده گونزالس" داور 40 ساله اسپانیایی در یک مسابقه باشگاهی در قاره آسیا محسوب می شود.

بازی تیم های پرسپولیس و استقلال ساعت 16 روز پانزدهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 46944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز