فعالان مردم‌نهاد حوزه درمان معتادان در حالی نسبت به توزیع متادون در داروخانه‌ها ابراز نگرانی می‌کنند که دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وزارت بهداشت به عنوان مرجع تصمیم‌گیری برای اجرای این مصوبه یاد می‌کند.

متادون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها در یکصد و سی و ششمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسید اما برخی صاحب‌نظران حوزه اعتیاد در خصوص این مصوبه‌ ابراز نگرانی و با آن مخالفت کردند.

در این میان، رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور ضمن انتقاد از تصویب این طرح، افزایش اعتیاد در کشور، عدم مراجعه معتادان یقه‌سفید برای تهیه داروهای ترک اعتیاد از داروخانه‌ها به دلیل ترس از دیده شدن و ... را از عوارض این مصوبه دانست.

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره وضعیت متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: ان‌شاءالله وزارت بهداشت توضیحات لازم را در این زمینه داده است. منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است که در حال بررسی اجرایی کردن جزئیات مصوبه ستاد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اجرای این مصوبه چیست، گفت: شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم‌گیری کنند، این مصوبه اجرا می‌شود.

به گفته وی، این مصوبه هم‌اکنون در چند استان به صورت پایلوت در حال اجراست.

کد خبر 469436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha