پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

گلعلی بابایی در نشست بررسی کتاب «در هیاهوی سکوت» گفت: حسین بهزاد همیشه از عباس ورامینی به‌عنوان درّ گران‌بها و الماس تراشیده یاد می‌کند و کتاب پیش رو توانسته این گوهر را به مردم بشناساند.

عباس وراميني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نشست ویژه بررسی کتاب «در هیاهوی سکوت» شامل زندگی‌نامه مستند شهید عباس ورامینی دانشجوی پیرو خط امام و رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله عصر  دوشنبه ۱۸ آذر با حضور سمیه جهانگیری همسر شهید، علی ورامینی برادر شهید، جواد کلاته‌عربی نویسنده کتاب، گلعلی بابایی نویسنده، پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس، همرزمان و خانواده شهید عباس ورامینی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این‌نشست‌ مازیار حاتمی مدیر نشر ۲۷ بعثت گفت: این‌کتاب پس از حدود سه سال تحقیق و نگارش، زمستان ۹۷ منتشر شد و در مدت ۱۰ ماه، چاپ دوم آن نیز رو به اتمام است و انشالله به‌زودی به چاپ سوم خواهد رسید.

وی افزود: این‌کتاب به زبان عربی ترجمه شده و اسفند ۹۸ در نمایشگاه بیروت با حضور نویسنده رونمایی می‌شود.

در ادامه سمیه جهانگیری همسر شهید ورامینی به گفت‌وگو با حاضرین جلسه پرداخت و به سؤالات آن‌ها پاسخ داد. او در جواب به سؤال گل‌علی بابایی که پرسید آیا کتاب آنچه خواستید شد؟ گفت: مقدار زیادی به موضوع رسیدیم و یک سری صحبت‌ها هم نشده و نمی‌شود و نخواهد شد. هر زندگی، فراز و فرودی دارد و نمی‌شود از هر چیز صحبت کرد. اما کتاب از نظر روایت زندگی شخصی شهید خوب بوده است.

بابایی در سؤال دوم خود گفت: حاج عباسِ کتاب همانی هست که شما با او زندگی کردید؟ که همسر شهید در جواب گفت: شخصیت ترسیم شده در کتاب با واقعیت وجودی شهید ورامینی منطبق است و آقای کلاته نویسنده اثر، امانت را حفظ کرده‌اند.

در ادامه برادر شهید ورامینی گفت: شخصیت حاج عباس مغفول مانده بود و این کتاب آغازی برای پرداختن به زندگی سایر شهیدانی است که کمتر به آن‌ها توجه شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود به عکس روی جلد کتاب و خاطره‌ای مرتبط با این عکس اشاره کرد.

در بخش دیگری از این‌نشست بابایی، به حضور حاج عباس ورامینی از روزهای ابتدایی در لشکر ۲۷ و همچنین آخرین سخنرانی شهید همت در مراسم هفتم شهید ورامینی اشاره کرد و گفت: حسین بهزاد همیشه از عباس ورامینی به‌عنوان درّ گران‌بها و الماس تراشیده یاد می‌کند و الحمدلله آقای کلاته این درّ گران‌بها را به جامعه شناساندند.

جواد کلاته نویسنده کتاب «در هیاهوی سکوت» نیز ضمن پاسخ به سؤالات حاضران گفت: طبیعی است که بعضی خاطرات به دلایل مختلف در کتاب استفاده نشده‌اند و بعضی انتقادات نیز در چاپ‌های بعدی اصلاح می‌شود.

آخرین سخنران این جلسه علی زحمت‌کش دوست و همرزم شهید ورامینی بود که خاطراتی از فعالیت‌ها و عملکرد شهید ورامینی در دوران تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس روایت کرد.

کد خبر 469416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha