مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: حدود ۶۲ درصد از نیروهای فعال و حرفه‌ای ما در عرصه خدمات تولیدی که در اوج بهره‌وری‌ هستند، به دلیل آلاینده‌های محیط کار به بازنشستگی زودهنگام می‌رسند و این به خانواده و سلامت نیروها لطمه می‌زند.

کارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناهید حیدری با بیان این مطلب اظهار کرد: میانگین سنی بازنشستگی در برخی از مشاغل سخت و زیان‌آور به حدود ۴۰ سالگی رسیده است. چون این نیروها حدود ۱۰ سال از سن مقرر برای بازنشستگی، زودتر بازنشسته می‌شوند. بنابراین باید جدی‌تر به مسئله بازنشستگی در مشاغل سخت نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان‌آور از ابعاد و زوایای مختلف قابل بررسی است، گفت: محور اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور ما نیروی کار سالم و ماهر است و امروز توجه به آن یک ضرورت جدی است.

حیدری با بیان اینکه امروز تغییر نگرش درباره مشاغل سخت و زیان‌آور یک ضرورت است و تنها با ارتقای آموزش‌ها میسر می‌شود، گفت: نباید به بهانه بازنشستگی زودهنگام، سلامت نیروی کار را به خطر بیندازیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: مواردی با قانون کار و تامین اجتماعی هم مغایرت دارد که باید به سمتی برویم که اصلا مشاغل سخت و زیان‌آور به دلایلی چون استاندارد نبودن و آلایندگی محیط کار نداشته باشیم.

وی افزود: اصلاح محیط کار و استانداردسازی آن نیز جزو موکدات قانونی است و امید است که در راستای احیای این قوانین برای تقویت نیروی کار سالم گام برداریم.

حیدری با بیان اینکه از دهه ۶۰ تا کنون تعداد بیمه‌شدگان ۸ برابر و تعداد بازنشستگان ۱۹ برابر شده‌اند، گفت: از ۱۰۰ درصد مستمری‌ها ۳۵ درصد مربوط به بازنشستگی‌های زودهنگام است. از کل آمار بازنشستگی‌های زودهنگام هم ۶۲ درصد به بازنشستگی‌های سخت و زیان‌آور مربوط است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: از تصویب الحاقیه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی حدود ۱۸ سال می‌گذرد و نباید این میزان مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم. این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کارکنان و کارگران دچار مشکلات جسمی و روحی و روانی پس از بازنشستگی می‌شوند.

کد خبر 469377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    7 0
    فکری هم به حال بیماران خاص و صعب العلاج بکنید مگر میتوانند به عنوان شغل کارگری 30 سال کار کنند بنده خودم از همین بیماران هستم به زور بیمه رد میکنم در ضمن شغل اول من کارگر ساده شرکت بوده 4 ساله خونه نشینم فکری هم به حال ما کنید
  • نظر مردم IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    9 0
    دیگه هیچ روزنه امیدی برای مردم نمانده ، اشتباه نکنم می خواهند سن بازنشستگی زیاد کنند اهای تصمیم گیر مردم ایران در سن 20 سالگی پیر میشن با این همه استرس ، اونوقت ز گهواره تا گور کار کنید اونم مفت و مجانی ماهی 100 دلار