فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: موضوع کودک همسری یکی از مسائل مهم شهرستان است که باید با بررسی و مطالعه دقیق و اتخاذ تمهیدات لازم جلوی توسعه این آسیب اجتماعی گرفته شود.

کودک همسری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی امیری راد چهارشنبه ۲۰ آذر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خداآفرین در استان آذربایجان‌شرقی با موضوع آسیب‌های اجتماعی کودک همسری و طلاق، با اشاره به مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از ازدواج زودهنگام و آسیب کودک همسری گفت: در۶ ماهه نخست امسال ۱۷۴مورد ازدواج ثبت شده که ۹۰ مورد آن زیر ۱۸ سال است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آسیب کودک همسری در این شهرستان، خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای برای بررسی و مطالعه علمی این آسیب‌ اجتماعی در شهرستان شد.  

فرماندار خداآفرین همچنین با اشاره به اهمیت موضوعات اجتماعی گفت: تمامی دستگاه‌های شهرستان باید نسبت به مسائل آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و کودک همسری حساس باشند.

امیری راد گفت: مناطقی که کودک همسری درآنجا شایع است، باید شناسایی و کارگروه اجتماعی راه‌های کاهش و مقابله با اثرات آن را بررسی کند.

شهرستان خداآفرین با یک هزار و ۵۲۵ کیلومتر مربع مساحت در نوارمرزی رود ارس واقع است.  

این شهرستان ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد که اغلب آنها در روستاها ساکن هستند؛ خداآفرین باوجود واقع شدن در حاشیه رودخانه خروشان ارس، داشتن مراتع و جنگل‌های فراوان و زمین حاصلخیز، از شهرستان‌های محروم آذربایجان‌شرقی در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز است.

کد خبر 469339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha