مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی از پژوهش‌های فناورانه با محوریت رفع نیاز صنایع کوچک در استان حمایت می‌کند.

پژوهش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش وحدت چهارشنبه ۲۰ آذر گفت: هرسال با توجه به رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ۵ تا ۱۰ درصد بودجه جاری این شرکت صرف حمایت از صنایع کوچک، فناوری و پژوهش با محوریت رفع نیازهای فناورانه می‌شود.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برای حمایت مالی از چهار پروژه پژوهشی استان خراسان شمالی ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی هزینه شده است.

وی، ماندگاری آبنبات و تغییر فرمول خوشه پلاستیک را از جمله این طرح‌ها دانست و اظهار داشت: ۲ میلیارد ریال از این رقم در سال جاری برای خوشه‌های صنعتی استان و مطالعه و مشاوره اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ صرف شد تا با دریافت این ایزو، که برای صادرات لوله‌های پلی اتیلن لازم است، زمینه صادرات آن فراهم شده و قدرت رقابت آن با نمونه‌های مشابه افزایش پیدا کند.  

وی اضافه کرد: با پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان نیز طرح‌های پژوهشی و عارضه یابی اجرا کرده ایم تا بتوانیم از پژوهش‌های مرتبط با واحدهای کوچک استفاده کنیم که البته نتایج خوبی نیز گرفته‌ایم.

خراسان شمالی دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

 مجموع سرمایه‌گذاری واحدهای کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.  

کد خبر 469331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha