مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از اجرای پروژه تصفیه پساب فاضلاب شهرک صنعتی بیرجند با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

تصفیه‌خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پارسا گفت: برای صرفه‌جویی آب و استفاده از پساب فاضلاب صنایع مستقر در شهرک صنعتی بیرجند این تصفیه‌خانه برای آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاظر ۳۳۰ هزار متر مربع فضای سبز در شهرک صنعتی بیرجند وجود دارد که شامل ۴ هزار متر مربع گلکاری، ۳۷ هزار درخت و ۱۶.۵ کیلومتر آبیاری قطره‌ای است. این پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال در شهرک صنعتی بیرجند در حال اجراست و منبع این تصفیه خانه ۲ هزار متر مکعب و به صورت بتنی ساخته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شش ماه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. فاز دوم این پروژه طراحی و اجرای شبکه داخلی یا انتقال آن به فضای سبز شهرک صنعتی بیرجند است که بعد از ساخت منبع اجرا خواهد شد.

پارسا عنوان کرد: به صورت میانگین در شش ماه نخست امسال ورودی فاضلاب به تصفیه خانه شهرک صنعتی بیرجند روزانه ۱۸۰ متر مکعب است که تا پایان سال افزایش هم خواهد داشت. برای زیباسازی شهرک صنعتی بیرجند خط‌کشی معابر با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال در حال اجراست.

کد خبر 550420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha