عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن گفت: در قضیه بنزین نمایندگان مجلس می‌گویند «ما خبر نداشتیم» رئیس جمهور هم می‌گوید «من روز بعد متوجه شدم»، بالاخره چه‌کسی پاسخگوی این قضیه است و چرا دلیل افزایش قیمت بنزین را هنوز شفاف به مردم نگفتند؟

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه جمعیت پیشرفت و عدالت استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی دوباره به دولت یازدهم حمله کرد. بخش‌های مهم اظهارات قالیباف در این نشست به نقل از تسنیم در زیر آمده است:

* اگر از من سؤال کنند «انقلابی کیست؟» می‌گویم هر که بتواند کارآمدی دین را به اثبات برساند. یک سرباز ولایت، انقلابی و خدمتگزار به مردم است و خودمان را باید از دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها دور کنیم چرا که رسالت ما به اثبات رساندن کارآمدی دین است.

* نگرانی امام(ره) از این بود که نتوانیم غرب‌زده‌ها و پرورش‌یافته‌های فرهنگ غرب را کنار بگذاریم. امام(ره) فرمود اجازه ندهید انقلاب دست نامحرمان بیفتد و از نظر من نامحرمان همان غربزدگانی هستند که در جای جای کشور قدرت را در دست گرفتند.

* دوستان انقلابی، دور هم جمع بشوید، شعار بدهید و مرگ بر آمریکا را بگویید اما اساس آن این است که باید کار کنیم و این کشور را به‌پیش برده و فقر و محرومیت و تبعیض در کشور را جمع کنیم.

* شعار دادن تنها آب به آسیاب دشمن ریختن است و هم باید خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام بدهیم.

* کار زیاد می‌شود اما کار خوب نمی‌شود چرا که برنامه‌ریزی‌ها دقیق و صحیح نیست و باید روش درست را انتخاب کرد.

* بعضی وقت‌ها هم که هیچ کاری نمی‌شود و وقتی هم که می‌خواهند کار کنند می‌شود قضیه بنزین. کسی اگر الفبای امنیت عمومی را بداند و ذره‌ای به مردم اعتقاد داشته باشد و آنها را محترم بداند چنین تصمیمی نمی‌گیرد و این هزینه را به کشور تحمیل نمی‌کند.

* شرایط آنقدر سخت شده که بعضی اوقات در دفاع از نظام اسلامی زبان کوتاه می‌شود، زمانی که یک دانشجو سؤال می‌کند چرا این تصمیم گرفته شد، پاسخی برای آن نیست.

* باید مجلس ما کارآمد شود. فارغ از مسائل جناحی صحبت می‌کنم و در ۱۰ دوره قبل مجلس سیر نزولی داشته و کارنامه مجلس قابل دفاع نیست.

* امروز مجلس ما در رأس امور نیست چرا که کارآمد نیست. ۲۹۰ نفری که در مجلس هستند به رسالت اصلی خود عمل نکردند چرا که مجلس جای کارنامه تکی نماینده نیست و کارنامه همه مجلس است. ممکن است نماینده‌ای با وزیری صحبت کند و جاده‌ای را آسفالت کند، اما روستایی‌ای که ببیند با یک آسفالت سرمایه اصلی خود را از دست داده می‌گوید آسفالت نمی‌خواهم، مشکل اصلی من را که اقتصادم هست حل کنید. چرا باج می‌دهید؟ این که حالا یک پروژه آسفالت اجرا بشود یا نشود چه اهمیتی دارد. ما مجلسی می‌خواهیم که چهره‌هایی متعهد، مؤمن و وفادار به مردم و نظام اسلامی را داشته باشد.

* در قضیه بنزین نمایندگان مجلس می‌گویند «ما خبر نداشتیم» رئیس جمهور هم می‌گوید «من روز بعد متوجه شدم»، بالاخره چه‌کسی پاسخگوی این قضیه است و چرا دلیل افزایش قیمت بنزین را هنوز شفاف به مردم نگفتند.

* خیلی راه‌های اصولی دیگری وجود دارد که کاهش مصرف بنزین را داشته باشیم. مصرف بنزین با افزایش قیمت آن کاهش پیدا نخواهد کرد و حتماً چند وقت آینده خواهیم دید که مصرف بنزین تغییری نکرده است.

* از زیر سایه خدا به‌دنبال کدخدا رفته‌اند. وقتی زیر سایه کدخدا رفتی مردم را محرم نمی‌دانید و جوانان را در تحول و توسعه کشور مشارکت نمی‌دهید.

کد خبر 469300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha