بیش از یک سال است که حاشیه معابر اصلی محله‌های مجیدآباد و قنات کوثر در شمال شرق پایتخت، به تصرف کامیون‌های یک شرکت باربری درآمده و مشکلات ناشی از حضور شبانه‌روزی آنها در معابر، گلایه ساکنان این دو محله را به دنبال داشته است.

پارک کامیون ها در مجیدآباد

همشهری محله/ پریسا نوری: «سعید آبنیکی» دبیر شورایاری محله مجیدآباد در این باره به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «حدود 200 کامیون این شرکت در خیابان های توحید، استقلال، وفادار و سایر معابر اصلی محله، توقف می‌کنند و مشکلاتی مانند باریک شدن عرض معبر و ترافیک ناشی از آن، آلودگی و سروصدای ناشی از فعالیت آنها، کم شدن دید سایر راننده‌ها و بروز تصادف به دلیل توقف در نزدیکی تقاطع‌ها و ... را برای محله به بار آورده‌اند.» آبنیکی درباره زمان حضور کامیون‌ها در محله می‌افزاید: «معضل حضور کامیون‌ها در محله به بیش از یک سال پیش برمی‌گردد. آنها صبح زود که آغاز فعالیتشان است حدود یک ساعت کامیون  را روشن می‌کنند تا موتورش گرم شود و اهالی به اجبار با سروصدا و دود ناشی از فعالیتشان بیدار شده و روز را آغاز می‌کنند، سپس در طول روز و یا اوایل شب‌ برگشته و تا صبح در حاشیه معابر اصلی جا خوش می‌کنند.»

دبیر شورایاری محله مجیدآباد به نام و شماره تماس شرکت باربری که با حروف درشت و واضح بر بدنه کامیون‌ها نوشته شده، اشاره کرده و می‌افزاید: «به گفته راننده یکی از کامیون‌ها، هدف اصلی این شرکت تبلیغات است. آنها از راننده‌ها می‌خواهند طبق برنامه در معابری که شرکت تعیین می‌کند توقف کنند تا برای فعالیت شرکت باربری‌شان تبلیغات کنن در غیر این صورت توسط شرکت جریمه می‌شوند.» آبنیکی در ادامه می‌افزاید: «این موضوع که یک شرکت باربری برای نفع شخصی خودش آسایش را از اهالی یک محله سلب کند تخلف است اما با وجودی که این مشکلات را با پلیس راهور منطقه در میان گذاشته‌ایم نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.»

حضور در محله‌های همجوار

 با گذشت یک سال و با ارایه شکایات متعدد به پلیس راهور و مدیران شهری، نه تنها حضور کامیون‌ها در محله مجیدآباد کم‌رنگ نشده، بلکه به نظر می‌رسد فعالیت‌شان را در محله‌های همجوار گسترش داده و به تازگی ردپایشان در محله‌ «قنات کوثر» هم دیده شده است. «داوود اصلاحچی» از شورایاران محله قنات کوثر در این باره می‌گوید: «چند روز است که کامیون‌های این شرکت باربری از ساعت 8 شب تا 8 صبح دو طرف بلوار استقلال را با پارک حاشیه‌ای اشغال کرده‌اند و علاوه بر ایجاد ترافیک، آلودگی و ... ‎‎‏، موجب خراب شدن منظر شهری این محله می‌شوند.» اصلاحچی در ادامه می‌افزاید: «با توجه به اینکه پارک حاشیه‌ای کامیون‌ها در معابر شهری تخلف است، از پلیس راهور انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند.»

حضور این کامیون‌ها تخلف نیست

گلایه اهالی محله‌های مجیدآباد وقنات کوثر را با سرهنگ «بردیا دریکوند» رئیس پلیس راهور منطقه 4 در میان می‌گذاریم. سرهنگ دریکوند درباره تخلف پارک حاشیه‌ای کامیون‌ها در معابر شهری می‌گوید: «طبق قانون توقف وسایل نقلیه بالای 6 و نیم تن در ساعت‌های 6 صبح تا 10 شب در معابر شهری ممنوع است، اما کامیون‌های این شرکت باربری با وجود هیبت بزرگشان. جزو وسایل نقلیه 2 و نیم تنی هستند، از این رو توقفشان در حاشیه معابر ممنوع نیست، اما اگر در محل‌های توقف ممنوع مانند تقاطع‌ها، میادین و ... پارک کنند، مانند سایر وسایل نقلیه جریمه می‌شوند.»

با این حال، این سئوال پیش می آید که در شرایط فعلی که از نظر قانونی، منعی برای حضور این کامیون ها در معابری شهری وجود ندارد، کدام ارگان یا سازمان مسئول ساماندهی این معضل مهم شهری در محله های مجید آباد و قنات کوثر است. اهالی این محله ها خواستار راه حل قانونی و منطقی هستند تا این مشکل برطرف شود و برای رسیدن به این هدف، به توجه و همکاری همه مسئولان مربوطه نیاز دارند.

کد خبر 469179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha