معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت که با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه‌ساز مدارس استثنائی، چندین مدرسه استثنائی و تعدادی مرکز اوتیسم توسط خیّران ساخته می‌شود.

سید جواد حسینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، با بیان این‌که کارگروه خیرین مدرسه‌ساز استثنایی تشکیل شده است، گفت: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که با مساعدت و همکاری خیرین مدرسه‌ساز، کار ساخت این مدارس به‌زودی آغاز می‌شود. همچنین با کمک بانوان خیّر کشور ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کشور ساخته می‌شود.

حسینی بیان کرد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید در ۴ زمینه استانداردسازی انجام دهیم. استانداردسازی امکانات و تجهیزات اولین اولویت است که استفاده از ظرفیت خیرین در آن بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی برای استانداردسازی فضا و تجهیزات هم در حال تدوین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش پیشرفته نیازمند استانداردسازی منابع انسانی و مالی، رویه‌ها و فراگردها و فضا و تجهیزات است، گفت: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

وی با بیان این‌که لازم است فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در حوزه مدرسه‌سازی گسترش دهیم، افزود: یاورهای خُرد نظیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار، هنریار، دانش‌یار، سلامت‌یار و ورزش‌یار می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: باید مجامع خیرین مدرسه‌یار دانش‌آموزی پررنگ‌تر دیده شوند تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد و اشتیاق به مدرسه‌سازی در آنها رشد کند.

کد خبر 469057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha