سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت: با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا در بازار، یکهزار و ۳۳۲ پرونده تخلف اصناف استان از سوی کارشناسان این مدیریت شناسایی و به تعزیرات حکومتی اصفهان ارسال شد.

بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد محمدی فشارکی سه‌شنبه ۱۹ آذرماه از انجام ۱۹ هزار و ۵۶۸ بازرسی بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان خبر داد و گفت: این تعداد بازرسی از ۲۵ آبان تا هفدهم آذرماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات در این استان عملیاتی شده‌ است.

وی ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال اعلام  و تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: گرانفروشی و عدم درج قیمت به ترتیب بیشترین تخلف ثبت شده واحدهای صنفی و عرضه کننده در این استان هستند.

به گفته وی در پی افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و احتمال سوء استفاده برخی افراد از این وضعیت، تیم‌های بازرسی از ساعت هشت تا ۲۲ بر فعالیت واحدهای صنفی این استان نظارت می‌کنند.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: فروشندگانی که قیمت اجناس و کالاهای خود را روی آنها درج نمی‌کنند بدنبال گرانفروشی، کم فروشی و انجام تخلف‌های متعدد دیگر هستند.   

وی با بیان اینکه بازرسان اصناف بیشتر به سراغ صنوفی می‌روند که اجناس آنها در سبد مصرف کالای خانوارها وجود دارد اضافه کرد: بازار عرضه و تقاضای استان به صورت جدی رصد و مورد بازرسی‌های میدانی قرار می‌گیرد و مدت زمان رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردم نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: هرگونه افزایش قیمت در فروش کالا و خدمات به بهانه افزایش بهای بنزین هیچ توجیه قانونی ندارد و با هر گونه گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی خارج از چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و ارتکاب تخلف از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایتها و گزارش‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

محمدی فشارکی با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ و یا ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های  مردمی این مدیرت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بررسی مساله، اقدام لازم انجام شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: ۳۲۹ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.

نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

کد خبر 469027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha