مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (مستند داستانی) و عکس «کویر و زندگی» را دهم بهمن ماه امسال اعلام کرد.

کویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بنابر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جشنواره‌ کویر و زندگی به‌ صورت منطقه‌ای در گستره‌ جغرافیایی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، قم و تهران برگزار می‌شود.

ناصر نبی زاده افزود: هدف از این جشنواره شناساندن ابعاد مختلف زندگی در مناطق کویری شامل مواهب خدادادی، فرهنگ و آداب و رسوم و بیان زیبایی‌های زندگی انسان است.

وی گفت: شرکت در جشنواره فیلم و عکس «کویر و زندگی» برای تمامی علاقه‌مندانی که محل سکونت‌شان استان‌های ذکر شده است، آزاد است.

ناصر نبی‌زاده اضافه کرد: محورهای جشنواره، چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، محیط زیست و حیات وحش، تعامل انسان و طبیعت کویر طی قرن‌ها و هر اثری است که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره کویر و زندگی را ۱۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی هفته پایانی بهمن ماه و افتتاح نمایشگاه و اختتامیه ۱۲ اسفند سال جاری خواهد بود.

وی به جوایز بخش عکس جشنواره اشاره کرد و افزود: به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به نفر چهارم تا ششم لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

نبی زاده بیان کرد: جوایز بخش مستند نیز برای نفر اول لوح تقدیر همراه با تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال و تقدیر هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال است.

وی گفت: در بخش فیلم داستانی نیز به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و به برگزیده هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره عکس و فیلم «کویر و زندگی» به نشانی TabasArt.ir  مراجعه کنند.

بیابان لوت به عنوان یکی از آثار طبیعی ثبت جهانی ایران بین سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است و مناظر زیبا و دیدنی از کویر دارد.

کد خبر 469021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha