اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد از ابتدای امسال تاکنون ۶۸۶ اظهارنامه صادراتی و وارداتی ثبت کرده‌است.  

صادرات و واردات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا زارع با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۶۸۶ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد، ۴۲۰ اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی و مابقی را اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.  

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اضافه کرد: بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع ۲۸۸ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، نساجی و برق است که حوزه‌های مکانیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و خودرو و نیرومحرکه در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.  

وی عنوان کرد: در تقسیم‌بندی دیگر، اظهارنامه‌های وارداتی به دو گروه تقسیم می‌شوند که از مجموع ۴۲۰ مورد، ۱۶۸ اظهارنامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و مابقی مربوط به تعیین ماهیت کالا هستند که آزمون‌های مرتبط جهت تعیین ماهیت در آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان یزد انجام‌شده است.  

زارع در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری، گفت: در پاسخ به استعلام‌های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبدأ که توسط شرکت‌های بازرسی بین‌المللی (سوریانس) صادر می‌شود، از طریق اخذ تعهد و یا نمونه‌برداری و آزمون، فرایند واردات دنبال می‌شود.  

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در پایان افزود: با توجه به اعتقاد راسخ کارکنان استاندارد یزد مبنی بر ایجاد تسهیلات برای واحدهای تولیدی به‌منظور افزایش رونق تولید، اخذ تعهدهای وارداتی، مبنای اعتماد به‌تمامی تولیدکنندگان و همشهریان عزیز است.  

کد خبر 468956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha