نوشتن درباره تجربیات استرس‌زا و ضربه‌های عاطفی می‌تواند برای سلامت شما خوب باشد.

journal

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی‌ها نشان داده‌اند که نوشتن افکار و احساسات عمیق‌تان در موقعیت‌های سخت می‌تواند خلق‌وخویتان را بهبود بخشد، احتمال بیماری را کاهش دهد و بازدهی شما را بالا ببرد.

یک راه مناسب برای این کار نوشتن خاطرات یا یادداشت‌های روزانه است برای ثبت افکار و احساسات عمیق‌تان است.

این نکات را برای نوشتن یادداشت‌ها روزانه در نظر داشته باشید:

- درباره هر چیزی بنویسید. بگذارید افکارتان آزادانه جریان یابد.

-  به طور منظم بنویسید. در بهترین حالت هر روز ۲۰ دقیقه را به نوشتن اختصاص دهید.

- شیوه‌های جدید را امتحان کنید. به خودتان نامه بنویسید. خطاب به عزیزانی که دیگر با شما نیستند، نامه بنویسید. حتی می‌توانید از زبان عزیزانتان به خودتان نامه بنویسید.

- بیش از حد منفی نشوید. اگر فقط افکار منفی ذهنتان را اشغال کرده است، تلاش کنید نوشتن‌تان را به سمت دیگری سوق دهید. نوشتن درباهر چیزهایی که مثبت نیستند، اشکالی ندارد، اما برای این کار باید حدی قائل شوید.

- نوشتن را برای خودتان آسان کنید. قلم و کاغذ را در دسترستان نگهدارید. دفتر یادداشتتان را نزدیک تختخوابتان یا داخل کیفتان بگذارید. یا اینکه روی کامپیوتر یا تبلت‌تان بنویسید.

کد خبر 468937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =