سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

نمایش «درماندگان آخر اسفند» داستان تراژیک آدم‌هایی است که در موقعیت‌های ساده زندگی با گره‌ها و بیماری‌های روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

درماندگان

به گزارش همشهری آنلاین، درماندگان آخر اسفند نوشته «نوشین معراجی» که آن را «حامد برغانی» کارگردانی کرده است از ۱۳ آذر اجرای خود را آغاز کرده و تا پایان آذر ادامه دارد بیشتر به لایه‌های درونی آدم‌ها در مواجهه با موقعیت‌های مشابه می‌پردازد. قصه سرگشتگی آدم‌هایی است که در موقعیت‌های مختلف با مشکلات روحی و روانی دست وپنجه نرم می‌کنند. کارگردان درماندگان آخر اسفند درباره ویژگی‌های این نمایش گفت: از دو  سال پیش که متن این نمایش آماده و نمایشنامه خوانی آن آغاز شد با استقبالی که از آن شد، تصمیم به اجرای روی صحنه گرفتیم اما نبود سرمایه و سرمایه‌گذار این تاخیر دو ساله را رقم زد.

برغانی با اشاره به متن نمایشنامه و فرم اجرای آن افزود: متن نوشته شده نمایش نیاز به هیچ‌گونه جرح و تعدیل یا دخل و تصرفی نداشت. در واقع داستان این نمایش ساده و سرراست به نظر می‌آید اما در فرم و شکل اجرا دچار شکست‌ها و رفت و برگشت‌هایی می‌شود که جذابیت کار را دو چندان  می‌کند.  وی با اشاره به گره‌ها و مشکلات روحی و روانی آدم‌ها در موقعیت‌های دردناک، بیان کرد: شخصیت‌های این نمایش در رویارویی یا موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های پیچیده‌ای دارند. پبش‌فرض‌های ذهنی اغلب ما انسان‌ها در مواجهه با مرگ، غم و غصه و رنج است در صورتی که آدم‌های این نمایش در مواجه با مرگ عزیزان، لایه درو. نی‌تری از خودشان را نشان می‌دهند و به جای غم و غصه، وحشت‌زده شده و می‌ترسند.

وی در ادامه با اشاره به طیف بیماران دوقطبی بیان کرد: شکل مشخص‌تر این عارضه پیچیده روحی،  بیماران دوقطبی است. انسان‌هایی که در لحظات مختلف زندگی، همزمان احساس سرخوشی، رنج و درماندگی می‌کنند.  در خلاصه این نمایش آمده است: «وقتی اونجایی که باید حرف بزنی، سکوت اختیار می‌کنی، تراژدی آغاز می‌شود...»در این نمایش فاطمه آریا، معصومه احمدزاده، مهیار اسلامی، شاهین اسماعیلی، عاطفه تقی‌لو، بهزاد زیبنده، محسن مروی، نیکی میربها به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش که از ۱۳ تا ۳۰ آذر به مدت ۵۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم در حال اجراست.

کد خبر 468902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha