مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی بهره‌مند شدند.

بهسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سجاد صنعتی‌منفرد دوشنبه ۱۸ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال‌جاری با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۴۰  میلیون تومان اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، ۵۵ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در سال‌جاری  برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

وی با بیان این‌که جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.  

صنعتی‌منفرد احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستاییان را امری مهم و ضروری دانست.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، این نهاد در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی کشور در سال ۹۷ رتبه برتر را کسب کرد، گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

کد خبر 468870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha