مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت مبنی بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: ۴۱ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در این استان غیرمقاوم و خطرآفرین است.  

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سهراب رئیسی امروز دوشنبه ۴ آذر در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران استان تاکید کرد: هم‌اینک ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی برابر ۴۹. ۸ درصد با پرداخت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی و ایمن شده است.  

رئیسی تصریح کرد: وجود واحدهای مسکونی روستایی غیرمقام می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را چند برابر افزایش دهد.  

وی یادآور شد: برای تمامی متقاضیان بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض پرداخت خواهد شد.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان با پرداخت یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی شده است.  

وی گفت: ۸۵ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در سال‌های قبل به ۵۵ نقطه امن منتقل و جابجا شده‌اند.  

رئیسی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اینک ۴۷ روستای در معرض خطر دارد که در سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قرار شد برای جابجایی این روستاها اعتبار لازم اختصاص یابد.  

وی افزود: در سیل بهار سال‌جاری یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت به ۳ هزار و ۶۱ واحد مسکونی در ۳۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵۰۱ روستای چهارمحال و بختیاری وارد شد.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده روستایی استان در سیل بهار امسال ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.  

وی یادآور شد: همچنین برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در سیل بهار سال‌جاری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.  

رئیسی اظهار داشت: برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری در سیل بهار سال‌جاری ۷ هزار و ۹۰۲ تن سیمان رایگان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.  

وی گفت: از این میزان سیمان رایگان تاکنون یک‌هزار تن وارد چهارمحال و بختیاری و در اختیار مقاضیان قرار داده شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی بر بهسازی و اصلاح معابر روستاها ارحجیت و اولویت دارد.  

رئیسی افزود: برای مسیل‌سازی و اجرای دیوار حایل به طول ۲۱۰ کیلومتر در ۳۸۵ روستای چهارمحال و بختیاری به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند فعالیت خود در قبل، حین و پس از بحران‌های طبیعی و همچنین تلاش برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی احتمالی ارائه کردند.  

چهارمحال و بختیاری با شرایط توپوگرافی خاص و شیب بالا جزو استان‌های پیشتاز کشور در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها است.  

بیشترین خط رانش چهارمحال و بختیاری در شهرستات‌های اردل، کوهرنگ، کیار و لردگان است.  

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۶۰هزار نفر است.  

کد خبر 465494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha