دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

نگارش دانشنامه مازندران که از سال ۹۵ آغاز شده بود، با جمع آوری بیش از هشت هزار عنوان مقاله به پایان رسید.

نگارش دانشنامه مازندران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نگارش دانشنامه مازندران را بنیاد مازندران پژوهی انوشه سال ۹۵ با سرپرستی استاد انوشه در کتابخانه امامزاده یحیی بابل آغاز کرده بود.

 این دانشنامه جامع در زمینه‌های گوناگون تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری و ادبی استان مازندران از گلوگاه تا رامسر است.

مسئول فنی تهیه دانشنامه مازندران گفت: نگارش دانشنامه مازندران با بیش از هشت هزار مقاله در سه جلد به پایان رسید و در حال حاضر ویرایش و بازخوانی این دانشنامه در حال انجام است که در ابتدای سال ۹۹ چاپ می‌شود.

بیژن هنری‌کار افزود: این دانشنامه الفبایی است و تمامی موضوعات آن بر اساس حروف الفبا گنجانده شده است.

وی بیان کرد: در این دانشنامه مشخصات تمامی روستاهای مازندران که بیشتر از چهار هزار پارچه است، شامل طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع آن از سطح دریا، ابنیه‌های تاریخی، مشاهیر و تاریخچه آنها ذکر شده است.

هنری کار با اظهار این که مقالات این دانشنامه را نخبگان هر رشته و استادان برجسته دانشگاه‌های معتبر با سفارش بنیاد انوشه نوشتند، گفت: برای تکمیل و چاپ این دانشنامه ۳۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود که توسط خیر دکتر علی شافعی تامین می‌شود.

 وی افزود: قیمت این سه جلد کتاب ۱۰ میلیون ریال است که در صورت پیش خرید به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال فروخته می‌شود.

مسئول فنی دانشنامه انوشه گفت: تاکنون ۲۰۰ جلد از این دوره سه جلدی پیش خرید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مازندران پژوهی در کتابخانه امامزاده یحیی بابل برای پیش خرید اقدام کنند.

وی بیان داشت: این کتاب سه جلدی هر جلد آن یک هزار صفحه است و در مجموع دارای یکصد عکس هم می‌باشد.

 مسئول فنی گردآوری دانشنامه مازندران افزود: این دانشنامه برای تمامی دانشگاه‌های مازندران و مراکز تحقیقاتی بسیار ارزشمند است که امیدواریم مورد استفاده آنها قرار گیرد.

کد خبر 468840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha