کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارندگی‌ها در کشور همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد آخر وقت پنجشنبه این هفته سامانه جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق غربی را دربرمی‌گیرد و به تدریج بر سایر نقاط کشور نیز تاثیر خواهد گذارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه در شمال شرق، مناطقی از شرق، استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات این مناطق بارش برف خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در جنوب کشور، ارتفاعات هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، بوشهر، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت. از امروز تا چهارشنبه تنگه هرمز و خلیج فارس مواج و متلاطم است، از فردا و پس فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار و  رعد و برق و وزش باد خواهند داشت.

نقشینه ادامه داد: فردا و پس فردا در نقاطی از غرب، ارتفاعات البرز و نقاطی از شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، پنجشنبه شمال شرق بارش خواهد داشت اما پنجشنبه در اواخر وقت سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق غربی را در بر می‌گیرد و به تدریج از بعد از ظهر جمعه علاوه بر نیمه غربی، شمال شرق و شرق را نیر تحت تاثیر قرار خواهد داد که سبب بارش باران و در مناطق سردسیر برف و در بخش‌های جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید به همراه خواهد داشت.

  • هوای تهران پاک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، البته احتمال وزش باد شدید وجود دارد. فردا نیمه ابری و چهارشنبه با افزایش ابر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد و جمعه ابری و همراه با باران خواهد بود. همچنین هوای پایتخت سردتر می‌شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود و هوا پاک می‌شود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

نقشینه گفت: همدان با ۳ درجه زیر صفر و بندرعباس با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 468787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha