تفاهمنامه حج تمتع ۹۹ بین رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج و عمره عربستان منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه حج ۹۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، این تفاهم‌نامه به امضاء علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی امضا شد. رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه آیین انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمع‌بندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به انجام رسید و محور این مذاکرات، تاکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود.

وی افزود: توسعه و تقویت هماهنگی‌ها و تعاملات دو جانبه به منظور تسهیل امور اجرایی و ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به زائران در بخش‌های مختلف اعم از حمل و نقل، اسکان و نیز انجام پشتیبانی‌های لازم از جمله مباحث مورد تاکید در این مذاکرات بود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین ارائه تسهیلات بیشتر از سوی طرف عربستانی برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج را از جمله مباحث مورد توجه در این مذاکرات دانست و گفت: در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه‌جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رشیدیان با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی طی سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: به این منظور به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم که سرمایه‌گذاران ایرانی آمادگی لازم برای مشارکت در ساخت هتل‌های مناسب در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رشیدیان افزود: همچنین در این جلسه موضوع پیگیری حقوق شهدای منا طرح شد و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد موضوع تسریع شود و وی نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

کد خبر 468751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha