بودجه سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

بودجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت بودجه سال ۹۹ را به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال کرد. سقف کل بودجه سال ۹۹ با احتساب درآمد شرکت‌های دولتی ۲۰۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود. درآمد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد اختصاصی دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز ۶۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که نسبت به مصوب مجلس با کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی همراه شد.

بر اساس جدول بودجه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی بودجه قانون حمایت از معلولان ۱۳۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. بودجه مصوب سازمان بهزیستی در سال جاری، ۲۹۲۶۱۷۵۰ میلیون ریال بوده که در سال آینده، ۵۲۱۱۶۱۳ میلیون ریال بودجه هزینه و ۲۶۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال بودجه از محل هدفمند کردن یارانه‌ها برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

بودجه مصوب سال ۹۸ کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش کمک، ۴۹۲۸۷۴۵۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۹، ۱۶۴۵۷۸۵۳ بودجه هزینه‌ای و ۳۴۳۲۸۵۰۰ میلیون ریال از محل یارانه‌ها به این نهاد اختصاص پیدا کرده است.

بودجه مصوب سال ۹۸، سازمان تامین اجتماعی ۶۲۳۱۰۰۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۹، ۱۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال بودجه برای این سازمان برآورد شده است و ۷۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال نیز از محل هدفمند کردن یارانه ها به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده است.

بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۹۸، ۱۳۹۳۷۱۰۰۰ میلیون ریال بود و بودجه برآورد شده برای این نهاد در سال آینده ۱۶۰۷۲۵۲۱۱ میلیون ریال است و از محل هدفمند کردن یارانه‌ها ۲۳۵۴۶۶۸۰ میلیون ریال به این نهاد بودجه اختصاص پیدا کرده است.

همچنین بودجه هلال احمر در سال ۹۸، ۲۴۲۰۰۰۰ میلیون ریال بوده که در سال آینده بودجه این سازمان ۲۰۳۳۵۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۹۸، ۵۴۵۵۶۵۲ میلیون ریال مصوب شده بود که بودجه این سازمان در سال آینده ۶۳۸۵۷۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.

کد خبر 468710
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha