همشهری آنلاین: سردردهای تنشی اغلب ناشی از استرس یا اضطراب باعث درد و تنش عضلانی در پشت یا گردن است

برای تسکین‌دادن سردرد تنشی به این توصیه‌‌ها عمل کنید:

  • با ورزش, مراقبه، یوگا یا سایر روش‌های  کاهش استرس تنش خود را کنترل کنید.
    شبها به مقدار کافی بخوابید.
  • اگر دچار درد عضلانی در پشت، گردن یا سر هستید، به آرامی عضلات در این نواحی را ماساژ دهید.
  • سعی کنید، علت سردرد در این نواحی را بشناسید و از آن جلوگیری کنید. برای مثال اگر درجه پایین هوا باعث بروز سردرد شما می شود، خودتان را گرم نگهدارید.
  • سعی کنید که با یک بالش متفاوت بخوابید یا وضعیت خوابیدن خود را عوض کنید.
  • وضعیت اندامی مناسبی را حفظ کنید. شانه‌ها و گردن خودتان را به خصوص هنگام تایپ کردن، خواندن یا کار کردن با کامپیوتر تمرین دهید.

HealthDay News, 18 Mar., 2008

کد خبر 46854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار