رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیات دولت در تیرماه امسال به استان در بخش کشاورزی برای دو سال مصوب شد که تاکنون ۳۵ درصد آن ابلاغ شده است.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی یکشنبه ۱۷ آذر اظهار داشت: در جریان سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید این میزان اعتبار برای اجرای هشت پروژه در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی  مصوب شد.

وی گفت: این طرح‌ها در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری، ایجاد مجتمع‌های گلخانه ای، احیای قنوات، طرح‌های انتقال آب و پروژه‌های آبخیزداری و امور عشایری اجرا می‌شود.

وی افزود: از مجموع اعتبار مصوب شده سفر هیات دولت به استان یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال ۹۸ در نظر گرفته شد و مابقی نیز برای سال ۹۹ اختصاص دارد.

یوسفی اظهار داشت: از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش عشایری است که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: علاوه بر اعتبار مصوب سفر هیات دولت به استان، ۳۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون یورو اعتبار دیگر نیز به عنوان تسهیلات بانکی در قالب تفاهم نامه‌ها برای حوزه کشاورزی منعقد شد.

یوسفی، اعتبار تخصیص یافته به این حوزه در دور نخست سفر دولت تدبیر و امید را ۶۰۰ میلیارد ریال و برای تجهیز سامانه‌های آبیاری نوین عنوان کرد و گفت: هزینه کرد این اعتبار، تجهیز کشتزارهای خراسان شمالی به روش‌های نوین آبیاری را ۴۳ درصد رشد داد.

وی افزود: هم اکنون ۳۳ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی این خطه مجهز به سامانه آبیاری نوین است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

کاروان دولت تدبیر و امید، ۲۳ تیرماه امسال به خراسان شمالی سفر کرد.  

ارزش ریالی تفاهم نامه‌های سفر ریاست جمهوری به این استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که به همین میزان نیز اعتبار ارزی برای آنها تامین می‌شود.

کد خبر 468463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha