مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: تاکنون، سه هزار و ۲۱۲ هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان زیرپوشش آبیاری بارانی قرارگرفته که مطالعات لازم برای افزایش این میزان در حال انجام است.

آبیاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی قهرمانیان شنبه ۳۰ آذر اظهار داشت: عملیات اجرایی آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این شهرستان در استان خراسان شمالی هم از پارسال در سطح ۵۴۵ هکتار آغازشده است که تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و کمک بلاعوض به آن اختصاص‌یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی این میزان طرح کشاورزی را  ۸۰ درصد دانست.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان افزود: امسال نیز در سطح مطالعه اجرای آبیاری بارانی در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار انجام‌شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ میلیارد اعتبار جذب شود.

وی عنوان کرد: با اجرای شبکه‌های آبیاری نوین، راندمان افزایش و تلفات آبی کاهش و موجب افزایش عملکرد محصول در سطح خواهد شد.

حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه‌های آماده‌سازی اراضی، تهویه خاک به‌راحتی، مبارزه با یخبندان، آفات و انگل‌ها، هزینه کمتر نیروی کارگری، تلفات حداقل خاک به‌صورت رواناب و فرسایش خاک، افزایش  راندمان آبیاری در مقایسه با روش‌های سنتی ازجمله مزایای آبیاری نوین است.

شهرستان مانه و سملقان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی به‌عنوان قطب کشاورزی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

کد خبر 471711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha