معاون وزیر امور خارجه روسیه از تلاش متخصصان شرکت روس‌اتم برای یافتن راه حل ادامه همکاری در پروژه به‌روز کردن تاسیسات هسته‌ای فردو در ایران خبر داد.

سرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف با اشاره به تعلیق فعالیت‌های شرکت روس‌اتم در فردو تاکید کرد مسکو برای ارزیابی شرایط تازه به زمان نیاز دارد و بی‌تردید پروژه به‌روز کردن فردو را پیش خواهد برد. معاون وزیر خارجه روسیه این مطلب را روز جمعه در حاشیه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک-برجام در وین اعلام کرد.

شرکت روس‌اتم که مجری طرح تبدیل مرکز فردو به محل تولید ایزوتوپ‌های پایدار است، روز پنجشنبه گفته بود با توجه به آغاز غنی‌سازی اورانیوم در این مرکز، پروژه تولید ایزوتوپ را به حالت تعلیق درآورده است. یک روز بعد، ریابکوف از جدی بودن عزم مسکو برای به پایان رساندن پروژه فردو خبر داد و اعلام کرد با توجه به اعمال تحریم‌های تازه علی برنامه اتمی ایران از ۱۵ دسامبر، روسیه باید برای بررسی شرایط تازه و امکان تزریق گاز به سانتریفیوژها بیشتر زمان بگذارد.

بیانیه شرکت روسی روس‌اتم درباره تعلیق فعالیت در پروژه فردو چند هفته پس از آن صادر شد که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روند کاهش تعهدهای مربوط به برجام، روند غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو را آغاز کرد و این امر را به آگاهی طرف‌های اروپایی برجام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رساند.

کد خبر 468313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha