ریزش بخشی از سقف مدرسه ابتدایی فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران، یک دانش‌آموز دختر این مدرسه را روانه بیمارستان کرد.

حادثه مدرسه منطقه 10

هشمهری آنلاین/ فاطمه عسگری­ نیا: در پی ریزش بخشی از سقف یکی از کلاس­های درس دبستان «حضرت فاطمه»(س)، متاسفانه یک تن از دانش‌­آموزان کلاس دوم ابتدایی این مدرسه به بیمارستان منتقل شد که خوشبختانه حال این دانش­‌آموز مطلوب گزارش شده است.

هر چند در حادثه اخیر خطر از بیخ گوش مسئولان آموزش و پروش، دانش‌­آموزان و خانواده‌­های آنها گذشت، اما با وقوع این حادثه، ترس و نگرانی در دل خانواده­ ها جوانه زده است. دبستان حضرت فاطمه(س) یکی از مدارس فرسوده واقع در کوچه «شهید عز آبادی» یا همان کوچه «مدرسه» است که روزانه بالغ بر ۲ هزار دانش‌­آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آن تردد دارند. «میترا حسینی»، مادر یکی از دانش‌­آموزان این مدرسه می­ گوید: « وارد تمام مدارس این کوچه که می­شویم فرسودگی بنای ساختمان­ها توی ذوق آدم می‌­زند. بزک در و دیوار کهنه مدارس با رنگ و لعابی که در ابتدای ماه مهر به آنها زده می­ شود هم  نمی‌­تواند فرسودگی این بناها را پنهان کند. »

«نسترن معصومی»، یکی دیگر از اولیای دانش­‌آموزان می‌­گوید: «حادثه­‌ای که روز چهارشنبه در مدرسه حضرت فاطمه(س) رخداد داد، ممکن است فردا در همان کلاس درس یا مدارس دیگر تکرار شود. ترس و دلهره‌­ای که از روز چهارشنبه به همه والدین و دانش­‌آموزان وارد شده را کسی درک نمی‌­کند. »

«رویا امامی»، مادر دانش‌­آموز دیگری هم می‌­گوید: «هیچ ­کدام از این مدارس کهنه و قدیمی در برابر زلزله مقاوم نیستند. وقتی با یک باران، سقف مدرسه ریزش می‌­کند، در هنگام حوادث، چه انتظاری می‌­توانیم داشته باشیم؟ »

کمبودهای شهر تهران در حوزه آموزش و پروش غیر قابل انکار است

«مسعود ثقفی»، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران وقتی از این حادثه مطلع شد، عصر روز چهارشنبه به اتفاق مدیر کل آموزش و پرورش تهران و مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران، برای ملاقات دانش‌­آموز حادثه دیده به بیمارستان رفته و  از خانواده این دانش‌­آموز دلجویی کرد.

او در گفت­ و گو با همشهری محله می‌­گوید: «متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد مدارس شهر تهران فرسوده­‌اند و این مدارس فرسوده در همه مناطق پایتخت پراکنده‌­اند. از مناطق ۱ و ۲ گرفته تا مناطق ۱۸ و ۱۹  و این موضوع را بارها و بارها به شکل رسمی اعلام کرده­‌ایم. »

ثقفی با اظهار تاسف از حادثه­‌ای که در دبستان حضرت فاطمه(س) رخ داده، می‌­افزاید: «هرچند در این حادثه خدا را شکر آسیب جدی به دانش آموزان وارد نشد، اما این موضوع چیزی از نگرانی‌­های ما بابت وقوع حوادث جدی­‌تر کم نمی‌­کند.»

او با اشاره به تعدد مدارس در کوچه شهید عزآبادی و فرسودگی اغلب این مدارس اظهار می­‌دارد: «کوچه مدرسه یا همان کوچه شهید عزآبادی در برگیرنده تعداد زیادی مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است که اغلب فرسوده­‌اند و برای بازسازی این مدارس نیازمند کمک خیران و مدرسه سازان تهرانی هستیم.»

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران در ادامه با بیان این که کمبودهای شهر تهران قابل انکار نیست می گوید: «همه تلاشمان را به کار بسته‌­ایم تا با وجود همه محدودیت­‌هایی که در اختیار داریم، ضریب ایمنی را در مدارس فرسوده بالا ببریم. »

کد خبر 468254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha