مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ابهر گفت: شکار غیرمجاز، تیشه به ریشه محیط زیست است.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدهادی کاظمی با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر استان زنجان در حین گشت و کنترل شبانه‌روزی در حوزه استحفاظی در اراضی روستای ترکانده از توابع بخش مرکزی سلطانیه، یک نفر متخلف شکار غیرمجاز پرندگان دستگیر کردند، افزود: از متخلفان یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر دو لول روی هم به انضمام دو رشته قطار فشنگ برزنتی و تعداد ۵۲ تیر فشنگ ساچمه به جرم شکار غیرمجاز سه قطعه کبک و حمل سلاح غیرمجاز دستگیر کردند.

وی با بیان این‌که پرونده مشارالیه جهت پیگیری قضایی به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال شد، تصریح کرد: از متخلف جمعا ۱۲ میلیون ریال جریمه که ۶ میلیون ریال ضرر و زیان محیط زیستی و ۶ میلیون ریال دیگر جریمه کیفری جرم توسط قاضی است، اخذ شد که همگی به حساب محیط زیست واریز شد.

این مسئول ادامه داد: در حین گشت در همان مکان، همچنین یک نفر متخلف شکار غیرمجاز نیز با یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی به انضمام لاشه سه قطعه کبک توسط مأموران مشاهده شد که همدست وی دستگیر ولی خود متخلف متواری شد که پرونده وی نیز به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال و اقدامات لازم برای جلب وی در دست اقدام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ابهر، با تاکید بر این‌که شکارچیان غیرمجاز تیشه به ریشه محیط زیست می‌زنند، خاطرنشان کرد: شکار بی‌رویه سبب به هم خوردن چرخه طبیعی حیوانات در محیط زیست می‌شود که این امر می‌تواند زندگی انسان‌ها را نیز تهدید کند.

کاظمی از مردم به عنوان محافظان اصلی محیط زیست یاد کرد و گفت: از شهروندان درخواست میشود هرگونه شکار غیرمجاز را به نزدیک‌ترین محیط‌بانی گزارش دهند.

کد خبر 468197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha