مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که موجب تقویت پوست سر و فولیکول مو می‌شود.

روغن زيتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محققان در مطالعه‌ای به بررسی خواص روغن زیتون پرداختند در این مطالعه مشخص شد که روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند پوست سر را تسکین دهد، فولیکول مو را تقویت کرده و رشد مو را به طور بالقوه تحریک کند که در پی آن موهای قوی‌تر و درخشان‌تری رشد خواهد کرد.

در این مطالعه نشان داده شد که روغن زیتون میوه درختی به نام «Olea europaea» است و چربی به نام اسید اولئیک بخش اعظمی از ترکیب روغن زیتون را تشکیل میدهد که این اسید خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و منبع مورد اعتمادی جهت کندی اثرات ریزش مو است. به گفته محققان محصولات زیتون خواص ضد باکتریایی دارند و می‌توانند پوست سر را بهبود بخشند.

۷ دلیل خوب برای مصرف روغن زیتون

محققان در این مطالعه دریافتند که استفاده از ماسک روغن زیتون یک بار در هفته و یا حتی دو بار در ماه می تواند پتانسیل رشد مو را بالا برده و موهایی قوی‌تر را به وجود آورد.

در این مطالعه نشان داده شده است که استفاده از روغن زیتون می‌تواند به تثبیت رنگ و بافت مو تاثیر بسیار زیادی داشته باشد همچنین موهای مجعد و آسیب دیده را بهبود دهد و به طور کلی روغن زیتون حاوی پروتئین‌ها ، آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد میکروبی است که می‌تواند به موهای سالم و طول عمر موها کمک کند. 

در این مطالعه محققان دریافتند که ترکیب زرده تخم مرغ با روغن زیتون نیز می‌تواند به رشد سریع موها کمک کند و به عنوان یک درمان خانگی مورد توجه قرار گیرد؛ زرده تخم مرغ در این ترکیب برای تحریک رشد مو بسیار مناسب است.

کد خبر 468170
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha