رئیس دموکرات کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان گنگره آمریکا در پایان نشست کارشناسان گفت: دونالد ترامپ از حیطه اختیارات خود فراتر رفته و در نتیجه دلایل لازم برای استیضاح و برکناری وی از سمت ریاست جمهوری وجود دارد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، نادلر با بیان این خبر گفت: رئیس جمهور از اختیارات خود سوء استفاده کرده، تلاش نموده به نقش قانونی کنگره لطمه وارد نموده و انتخابات ما را بدنام سازد... وی از دولت خارجی درخواست کرده در انتخابات ما دخالت کند و بعد پس از افشا شدن تخلفاتش مانع کار بازپرسان شده است. ... اقدامات رئیس جمهور ترامپ خطری برای امنیت ملی و تهدید مستقیمی برای انتخابات بعدی است".

ندلر تأکید کرد اکثریت آمریکاییان  برای برکناری ترامپ از سمت ریاست جمهوری  آماده هستند.

از سوی دیگر داگ کالینز، رهبر جمهوری خواهان در کمیته امور قضایی اعلام کرد دموکرات‌ها به فکر انتخابات سال آینده هستند و اقدامات آنها از ترس آنها از احتمال باختن به ترامپ ناشی شده است.

بتازگی چارلی دنت، عضو سابق جمهوری خواه کنگره اظهار داشت اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به خاطر چگونگی رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا "احساس انزجار و خستگی " می کنند.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: برخی از نمایندگان بطور خصوصی به وی گفته اند  رخ دادن دائمی"لحظات سرگیجه آور" در رابطه با ترامپ آنها را فوق العاده عصبانی کرده است و گفتند منظورشان موارد مکّرر فساد مالی رئیس جمهور آمریکا است.

دنت در خصوص روحیه نمایندگان کنگره گفت که فکر می کند کار به استیضاح ترامپ بکشد.

سیاستمدار آمریکایی افزود خودش هم اکنون به برکناری ترامپ از سمت ریاست جمهوری رأی می داد.

چندی پیش پیش قطعنامه آغاز تشریفات رسمی استیضاح ترامپ با 232 رأی موافق مقابل 196 رأی مخالف در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب رسید.

آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد. در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته بود «لطفی بکند» و در مورد فساد مالی جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات کنگره درباره تخلفات خود را قلابی توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

کد خبر 468021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha