کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا روز سه‌شنبه ۱۲ آذر گزارش استیضاحش درباره اقدامات دونالد ترامپ برای به دست آوردن امتیاز سیاسی در معاملاتش با اوکراین را منتشر کرد.

Intelligence committee

به گزازش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان این گزازش ۳۰۰ صفحه‌ای سابقه‌ای تاریخی برای استیضاح یک رئیس‌جمهور به جای می‌گذارد. این سومین بار در تاریخ است که یک رئیس‌جمهور آمریکا استیضاح می‌شود.

این گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان استدلال دموکرات‌ها را برای استیضاح بر اساس رواتی از شیوه عمل ترامپ در ارتباط با اوکراین بر اساس متن مکالمات تلفنی و سایر اسناد توضیح می‌دهد. این گزارش همچنین همکاری نکردن ترامپ با کنگره را با همکاری دولت‌های پیشین در موارد استیضاح مقایسه می‌کند تا نشان دهد که ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای جلوی کار کنگره را گرفته است.

بر اساس این گزارش شواهد سوء استفاده ترامپ از مقامش و مانع‌تراشی در برابر کنگره «بی‌چون‌وچرا» است. البته این گزارش به طور مستقیم انجام استیضاح را توصیه نمی‌کند و می‌گوید مجلس نمایندگان باید در این باره تصمیم بگیرد.

گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اساس روند استیضاح دموکرات‌ها بر ضد دونالد ترامپ است. انتظار می‌رود این کمیته سه‌شبنه بعدازظهر این گزارش را تایید کند و آن را برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان بفرستد تا اساس نوشتن لوایح استیضاح قرار گیرد که پیش‌نویس آن در روزهای آینده در این کمیته تهیه خواهد شد.

کد خبر 467652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha