پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از رشد ۹۸ درصدی درآمد مراکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خدمات به نیازمندان ارائه شده است.  

کمیته امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی الهیاری با اشاره به روند رو به رشد خدمات مراکز نیکوکاری در استان هرمزگان اظهار داشت: مراکز نیکوکاری باهدف شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محلات و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت ایشان و گسترش ارتباطات بین مردم در محله‌ها آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان فراهم شود.  

وی در ادامه افزود: در این راستا از سال ۱۳۹۳ تا به امروز ۴۷ میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب مراحم نقدی، کالا و خدمات مستقیم توسط مردم خیر و نیکوکار از طریق ۷۹ مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان جذب و به محرومان و نیازمندان مساعدت شده است.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان بابیان این موضوع که مراکز نیکوکاری نقطه عطفی در تحقق عدالت اجتماعی و مروج سنت حسنه انفاق و احسان در جامعه هستند، ابراز داشت: از سال ۱۳۹۳ تا به امروز با برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته در حوزه توسعه‌ مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ انفاق و احسان، کمیته امداد استان هرمزگان اقدام به راه‌اندازی ۷۹ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و معتمدین محله‌ها کرده است و در شروع فعالیت در سال ۱۳۹۳ مجموع درآمد مراکز فعال ۱۹۶ میلیون تومان بوده است.  

الهیاری ادامه داد: اما با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده طی پنج سال اخیر در این حوزه رشد و توسعه خوبی داشته است و از ابتدای سال جاری تاکنون مراکز نیکوکاری استان هرمزگان توانسته‌اند معادل ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خدمات به نیازمندان ارائه کنند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، اضافه کرد: در مجموع از زمان آغاز به کار این مراکز تاکنون با توجه به استقبال و همراهی مردم و خیرین شاهد رشد ۹۸ درصدی درآمد آنها در راستای رفع مشکلات اساسی نیازمندان استان بوده‌ایم.  

وی بابیان این‌که کمیته امداد تنها، تسهیل‌گر، ناظر و پشتیبان فعالیت‌های مراکز نیکوکاری محله محور است، خاطرنشان کرد: این مراکز در کنار شناسایی ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های اقتصادی، حرفه‌ای و تخصصی، نیازهای هر محله و افراد نیازمند ساکن در منطقه را شناسایی و با هم‌افزایی دیگر مؤسسات خیریه، سعی در رفع مشکلات آنان می‌کنند.  

الهیاری گفت: همچنین کمیته امداد بر اساس تشخیص این مراکز می‌تواند در رفع مشکلات نیازمندان اقدام به کمک مالی به نیازمندان کند.  

وی بابیان این‌که در اساسنامه کمیته امداد بر استفاده از ظرفیت مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی تأکید شده است، گفت: اصناف و معتمدان محلی که قصد دارند اقدام به تشکیل و مشارکت در مراکز نیکوکاری کنند، می‌توانند به ادارات کمیته امداد مراجعه کنند.  

کد خبر 467875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha