معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش هنرستان‌ها در اشتغال و تولید گفت: هنرستان‌های استان برای بروز رسانی تجهیزات و استانداردسازی نسبی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

هنرستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسفندیار نظری سه‌شنبه دوازدهم آذر اظهار کرد: بروز رسانی تجهیزات ۳۵۴ هنرستان مازندران یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸ میلیارد تومان از محل ۲ درصد درآمد فروش گاز تا یک ماه آینده برای تجهیز هنرستان‌های مازندران اختصاص خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران،‌ پرورش استعدادها و تربیت انسان‌های شایسته و مولد برای ورود به بازار کار و صنعت را یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و از خیرین خواست در این راستا در تجهیز و استانداردسازی هنرستان‌های استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های مازندران مشغول تحصیل هستند که ۴۵ درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هم اکنون ۵۹ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان در شاخه نظری و ۴۱ درصد نیز در فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه ۴۸/۲۶ درصد دانش‌آموزان مازندرانی به شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای هدایت شوند.

نظری اظهار داشت: هم اکنون از ۴۲ رشته شاخه فنی و حرفه‌ای در کشور ۳۱ رشته و از ۱۵۰ رشته شاخه کار و دانش ۱۰۰ رشته در مازندران دایر است.

وی افزود: ۸۰ درصد از هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار دانش مازندرانی نیز بعد از کسب مهارت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و یا کسب و کار شخصی شاغل شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین برنامه امتحانات هماهنگ استانی و زمان برگزاری امتحانات نوبت دی ماه را نیز اعلام کرد و گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه، مدارس بزرگسالان، آموزش دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح از تاریخ ۹۸/۱۰/۲ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات ارزشیابی دوره ابتدایی از روز ۹۸/۱۰/۲ تا ۹۸/۱۰/۱۵، امتحانات نوبت اول دوره اول متوسطه پایه‌های هفت، هشت و نهم و امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه نظری از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا ۹۸/۱۰/۲۵ انجام می‌شود.

نظری تصریح کرد: امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه هنرستان کار و دانش از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵، امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه شاخه فنی و حرفه ای برای درس پودمانی از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۱۸ و درس غیر پودمانی نیز از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه کار و دانش از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار خواهد شد.

۵۳۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف در ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران در حال تحصیل هستند.

کد خبر 467768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha