رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۷۷۹ سارق و ۲۷۳ خرده‌فروش در اجرای سی‌ویکمین مرحله از طرح رعد خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه سی‌ویکمین مرحله از طرح رعد، در مقر مرکزی پلیس پیشگیری پایتخت، گفت: در این مرحله از طرح رعد، ۳۷۵ حکم قضایی اخذ شد و به وسیله آن ۷۷۹ زورگیر، مالخر و سارق (سارق به عنف، سارق منزل، سارق لوازم خودرو، موبایل‌قاپ و...) و ۲۷۳ خرده‌فروش را دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از ۸ هزار قلم انواع اموال مسروقه کشف و ضبط شد و ۱۱۴۸ پرونده سرقت به نتیجه رسید.

به گفته سردار رحیمی، در سی‌ویکمین مرحله از طرح رعد ۳۰ باند منهدم شد و ۸۵ درصد اموال مسروقه نیز به مالکان‌شان تحویل داده شد؛ همچنین در مجموع ۶ قبضه سلاح جنگی و گرم به همراه ۱۷۰ عدد فشنگ و ۵۱ قبضه سلاح سرد شامل چاقو، قمه و ... کشف و ضبط شده است.

وی همچنین در مورد تعداد سارقان سابقه‌دار نیز گفت: از کل سارقان ۳۷۶ نفر سابقه جرم دارند که بارها دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس در مبارزه با قاچاق کالا در طرح رعد ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ۳۸ قاچاقچی عمده کالا دستگیر و بیش از ۲۲۰ هزار قلم انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و ضبط شده است، ۷ باند منهدم شد و ارزش ریالی اقلام مکشوفه ۲۰۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی از دستگیری ۲۷۳ خرده‌فروش مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: از این افراد ۱۶ کیلوگرم موادمخدر کشف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در تهران که در پی افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین رخ داد، گفت: مأموران پلیس پیشگیری در جریان این وقایع ۲۴ نفر از عاملان اصلی تخریب و آتش زدن بانک‌ها، ۲۲ نفر از عوامل تخریب و آتش زدن جایگاه سوخت و ۵ نفر از عوامل غارت فروشگاه‌ها را دستگیر کردند که سه چهار نفر از دستگیرشدگان در همین طرح هم بودند.

وی آماری از شمار کلی دستگیرشدگان ارائه نداد و گفت: این موارد فقط در حوزه پلیس پیشگیری بود.

سردار رحیمی در پایان تاکید کرد که طرح‌های رعد پلیس با تمام توان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 467538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha