۴٠ پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران در خصوص بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران، در یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، بررسی ۴٠ پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران در خصوص بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران موضوعی بود که در دستور جلسه صد و هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز بررسی پیشنهادات مطرح شده، به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: به نظرم بهتر است امروز تذکرات را اعضا نخوانند، زیرا از تصویب سیاست‌های بودجه سال آینده عقب هستیم و از این رو باید این سیاست‌ها را بررسی کنیم و به تصویب برسانیم.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۴۰ پیشنهاد برای تغییر سیاست‌های بودجه به هیأت رییسه واصل شده است، عنوان کرد: اگر قرار باشد تمام موارد را به نتیجه برسانیم باید امروز حداقل دو ساعت بنشینیم. اولین پیشنهاد برای اضافه شدن جمله «توسعه فضاهای ورزش همگانی» بود که با نظر موافق اعضا تأیید شد.

در ادامه دومین پیشنهاد درباره اضافه شدن جمله «تحقق پایداری فرهنگی، اجتماعی، حقوق و تکالیف شهروندی» به بند ۷-۱ بود.

بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران به عنوان مخالف با این پیشنهاد گفت: به نظرم اینکه ما هر چیزی که فکر می‌کنیم خوب است، داخل مصوبه بیاوریم به معنای آن نیست که لزوما در حین بودجه‌ریزی هم همان چیزی که دلخواه ما است، محقق شود. در نهایت این پیشنهاد با تعداد ۱۹ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

سومین پیشنهاد اضافه شدن جمله «افزایش سرمایه اجتماعی میان شهروندان و شهرداری از طریق شفاف‌سازی عملکرد مدیریت شهری» به بند ۷-۱ بود. مجید فراهانی در این باره گفت: نظیر همین جمله و موضوع در یک بند دیگر آورده شده است.

از این رو این پیشنهاد به خودی خود منتفی شده و از دستور جلسه خارج شد.

در ادامه جلسه، چهارمین پیشنهاد موضوع حذف جملات «جهت‌گیری سیاست‌ها و اولویت‌ها» از بند ۸ و ۹ مصوبه بود. حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به این پیشنهاد توضیح داد: به نظرم حذف این جملات از این بندها باعث می‌شود تا نتیجه مورد نیاز محقق نشود.

در نهایت درباره این پیشنهاد رأی‌گیری انجام شد و با توجه به عدم موافقت اعضا رأی نیاورد.

کد خبر 467437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha