رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت تکاب از استخراج سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری ۱۳۹۵ میلیارد ریال که برای ۱۳۷۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است؛ خبر داد.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امینی، رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت تکاب در استان آذربایجان‌غربی  گفت: در حال حاضر واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی در تکاب با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳ هزار نفر نقش کلیدی در اقتصاد شهرستان ایفا می‌کند.  

وی افزود: در شهرستان تکاب ۳۲ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۸۲ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۸۱۹ نفر در حال فعالیت است.  

امینی با بیان اینکه ۲۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴۷۷ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۰۲ نفر در دست اجرا است، اظهار کرد: ۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۹۱۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۵ نفر در دست اجرا و در شرف راه اندازی برای تولید است.  

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت تکاب خاطر نشان کرد: تکاب در حوزه معادن دارای ۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری است که با حجم سرمایه گذاری ۱۳۹۵ میلیارد ریال و با استخراج سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن انواع مواد معدنی برای ۱۳۷۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.  

امینی به فعالیت‌های واحدهای صنفی تکاب اشاره کرد و گفت: در شهرستان تکاب ۴۹۶ واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.  

کد خبر 467382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha