مناف یحیی پور: نیایش‌هایی با برداشت از دعاهای حضرت محمد(ص)

خدایا!
خدای‌ مهربان من! ای که مرا آفریده‌ای ‌و از من بی‌نیازی. ای ‌که به حال و روز من و همه آفریده‌هایت آگاهی. تو در عین توانایی‌، بردبار و بخشنده‌ای. تو آن خدای بزرگ و عزیزی که پیش از آن که از تو چیزی‌ بخواهم، نعمت و بخشش و مهربانی‌‌ات را شامل حالم می‌کنی. خدای‌ مهربان من! از کوتاهی‌ام درگذر و بر بدی‌هایم چشم بپوش.
  
خدایا!
خدای‌ بخشنده‌ام! هر وعده‌ای که ‌بدهی‌ راست و درست است و هر چه بگویی حق. وحی تو نوری است روشنگر زندگی‌ و کلامت گشاینده راهی‌ برای‌ هدایت. ‌

خدایا! می‌دانم که رحمت و مهربانی‌ات همه را دربرمی‌گیرد و گذشت و بخشش را دوست داری. هر کس  به تو نزدیک شود عزیز خواهد بود. هر غمگینی‌ که به تو روی ‌آورد، دلش باز خواهد شد.
خدایا!
خدای ‌خوبم! هر کس پناهی ‌بجوید، باید به تو رو بیاورد و هر کس نیازی ‌داشته باشد، باید از تو بخواهد. تو هم ما را آفریده‌ای ‌و هم به هدایت ما اندیشیده‌ای‌ و هم راهی ‌برای ‌جبران بدی‌های ما باز کرده‌ای. تو ما را می‌بینی‌ و بدی‌های ما را می‌بینی و هم‌چنان صبور و بردبار، فرصت بازگشت برای ما فراهم می‌کنی و ما را صدا می‌زنی‌ تا به سمت تو بیاییم و خطاهای خود را تصحیح کنیم.

خدایا!
خدای‌ توبه‌پذیرم! ای که حرف‌های ما را می‌شنوی و دعاهای ما را اجابت می‌کنی. ای ‌که جایگاه آدم‌ها را بالا می‌بری. ای ‌که خوبی‌ را دوست داری و از بدی‌ می‌گذری. ای که از پنهانی‌ترین حالت‌ها و چیزها خبر داری. جز تو خدایی ‌نداریم، خدایا! پناهمان ده.

خدایا!
خدای ‌پاک و منزه و دلسوز من! نه کسی را سراغ دارم که بهتر از تو ببخشد و نه کسی را می‌شناسم که بهتر از تو کمک کند.
تو بهترین روزی‌دهنده و بهترین نیکوکاری. خدایا! هیچ کس بهتر از تو به یاد آفریده‌هایت نیست و هیچ کس بهتر از تو از خوبی‌ها تشکر نمی‌کند. خدایا! گره‌های ‌بسته زندگی ‌ما را باز کن.

خدایا!
خدای‌ زیبا و توانای‌ من! تو زیبایی‌ را آفریدی‌ و هر چه زیبایی ‌است از آن توست. خدایا! تو توانا و عزیز و زیبایی. نهایت کمال و بزرگی تویی. تو زیبایی و کمال را دوست‌ داری، هم‌چنان که گذشت و آمرزش را. زیبایی اسم توست، هم‌چنان که مهربانی‌ و عفو و گذشت. خدایا! چشم‌های ما را به روی ‌زیبایی و کمال خود باز کن.

خدایا!
خدای‌ خلاق و نوآورم! ای‌ که بی هیچ نمونه و الگویی دنیا را آفریده‌ای. ای‌ که آسمان و زمین را بی‌هیچ پیشینه‌ای‌ پدید آورده‌ای. ای‌ که آفرینش را بی‌‌یاری کسی آغاز کرده‌ای. ای ‌که از راز همه دل‌ها آگاهی. ای‌ که در هر فرصتی ‌لطف و مهربانی‌ات را آشکار می‌کنی. خدایا! رازهایم را نگه‌دار و دلم را، جانم را هر روز نو کن.

کد خبر 46738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز