«رنج و افتخار» پدرو آلمودووار با ۱۶ نامزدی و «دوران جنگ» الخاندرو آمنابار با ۱۷ نامزدی پرامیدترین فیلم‌های جوایز گویا ۲۰۲۰ موسوم به اسکار سینمای اسپانیا هستند.

آنتونيو باندراس در فيلم رنج و شكوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «رنج و افتخار» بهار امسال در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای آنتونیو باندارس به ارمغان آورد. این فیلم نیمه‌زندگینامه‌ای در ۱۶ بخش بخت بردن جایزه گویا دارد از جمله در بخش‌های اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و موسیقی متن. پنج بازیگر «رنج و افتخار» از جمله باندراس و پنه‌لوپه کروز هم نامزد دریافت جایزه گویا شده‌اند.

روایت آمنابار از جنگ‌های داخلی اسپانیا از نظر تعداد نامزدی در گویا ۲۰۲۰ یک پله بالاتر از «رنج و افتخار» ایستاد. «دوران جنگ» نماینده سینمای اسپانیا در جشنواره سن‌سباستین امسال بود و البته به صدف طلایی نرسید. این فیلم در ۱۷ رشته نامزد دریافت جایزه است؛ از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، پنج بازیگر اصلی، موسیقی متن (با هنرنمایی آمنابار) و هشت نامزدی در بخش‌های فنی.

دیگر فیلم پرامید مهم‌ترین افتخار سینمایی در اسپانیا درام تاریخی «گودال بی‌انتها» به کارگردانی مشترک آیتور آرگی، خوزه ماریا گوناگا و یان گاراینو است. این فیلم در جشنواره سن‌سباستین امسال دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردان را برد و حالا در ۱۵ رشته نامزد دریافت جایزه گویا شده است. «گودال بی‌انتها» داستان مردی است که پس از پایان جنگ‌های داخلی اسپانیا ۳۳ سال در گودالی در خانه‌اش پنهان می‌شود.

در بخش بهترین فیلم اروپایی از میان ۵۳ فیلم برگزیده چهار نامزد برای بردن گویا رقابت می‌کنند؛ «مرز» علی عباسی، «بینوایان» لاج لی، «شمایل یک بانو بر آتش» ساخته سلین سیاما و «دیروز» به کارگردانی دنی بویل.

جوایز گویا که آن را اسکار سینمای اسپانیا هم می‌نامند، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ در مراسمی در مالاگا برندگان این دوره خود را شناسایی و معرفی می‌کند.

کد خبر 467371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha