مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به صدور برچسب انرژی برای ساختمان‌ها گفت: این حق شهروندان است که بدانند ساختمان‌های‌شان چه میزان انرژی مصرف می‌کنند.

برچسب انرژي ساختمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی صالحی در مورد برچسب انرژی ساختمان‌ها در تهران، با بیان اینکه به تازگی موضوعاتی همچون ذخیره‌سازی میانه و حداکثری انرژی در ساختمان‌ها در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بر این اساس، طراحان و سازندگان ساختمان‌های پایتخت می‌توانند برای نگهداشت انرژی در ساختمان‌هایشان از روش‌های مختلف استفاده کنند و بر همین اساس سازمان ملی استاندارد نیز شرکت‌هایی را در زمینه تعیین و ارائه برچسب انرژی ساختمان تعیین کرده است.

به گفته وی، اگر ساختمانی بتواند برچسب انرژی اخذ کند، این مهم در پایان‌کار ساختمان قید خواهد شد تا مردم بدانند این ساختمان در چه سطح مصرف انرژی قرار دارد.

صالحی افزود:‌ یکی از شعارهای سازمان ملل متحد بحث انرژی و کاهش مصرف آن به خصوص انرژی‌های کربی است که بر همین اساس باید به سمت ساختمان‌های پایدار پیش برویم، بگونه‌ای که در معماری و ساخت یک ساختمان پایدار باید به موضوع مصرف کمتر انرژی و حتی تولید انرژی توجه شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اخذ برچسب انرژی یک اختیار است و نه الزام، افزود: البته شهرداری تهران تنها در زمان ساخت می‌تواند به روی انتخاب مصالح استاندارد، تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین انرژی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر و پیشنهاد نصب آبگرمکن‌های خورشیدی نظارت کند، اما نصب برچسب انرژی می‌تواند در راستای فرهنگسازی استفاده از ساختمان‌های پایدار موثر باشد و این حق خریدار است که بداند ساختمانی که خریداری می‌کند،  در چه حد مصرف انرژی است.

کد خبر 467066
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha