مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری در کمربند پیرامونی شهر تهران، گفت: این طرح در ۵ نقطه، ۱۵ اسفند ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جنگلكاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی‌محمد مختاری با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۲۵۰ هکتار در تهران جنگل‌کاری انجام شد، اظهار کرد: امسال هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری در شهر تهران انجام می‌شود که روند آن هم اکنون آغاز شده است، این طرح ۱۵ اسفند ماه امسال در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی محل جنگل‌کاری‌ها اضافه کرد: در حال حاضر، در دامنه جنوبی البرز، در شرق تهران (منطقه خجیر)، جنوب شرقی تهران (بزرگراه بسیج) و ...، در حدود ۵ نقطه طرح کمربند سبز شهر تهران در حال اجراست.

وی درباره آخرین وضعیت درختکاری در محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح داد: بر اساس دستور شهردار تهران از پل فرودگاه تا صحن حرم مطهر امام خمینی (ره)، درختکاری انجام شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص درختان خیابان ولیعصر(عج) عنوان کرد: کاشت هزار اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) در دستور کار قرار گرفته است. از یک ماه آینده تا ۱۵ اسفند ماه نیز اقدامات مربوط به کاشت این هزار اصله درخت کهنسال که بن آن بالای ۵۰ سانتی‌متر است، انجام می‌شود.

مختاری با بیان اینکه کاشت درختان مثمر نیز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: امسال در بخشنامه‌ای اعلام کردیم که علاوه بر کاشت درختان غیرمثمر در پارک‌های فرامنطقه‌ای و منازل شهروندان گونه‌های مثمر کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه نوع درختان میوه به مناطق اعلام شده است، افزود: درختان خرمالو، گیلاس، سیب، زیتون (در شرق و جنوب غرب تهران) مواردی هستند که امکان کاشت آن‌ها در شهر تهران وجود دارد.

کد خبر 466581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha