رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای از اعلام کاشت نهال توسط ورزشکاران این رشته در سراسر کشور خبر داد.

سرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مجتبی جوهری رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در دیدار با خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از کاشت نهال توسط ورزشکاران این رشته در سراسر کشور خبر داد و گفت: ورزشکاران زیادی در حوزه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای آمادگی دارند از هم اکنون تا پایان هفته درختکاری در جای جای کشور همگام با نیروهای مردمی نهال‌کاری کنند.

وی افزود: ورزش و محیط زیست دو مقوله به هم پیوسته است و هر دو نگاه سلامت محور به جامعه دارند.

جوهری، فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای را به عنوان حامی سرو ایرانی نام برد و افزود: سرو به‌ عنوان یک درخت همیشه سرسبز و استوار است که حتی در سرما پایداری می‌کند و نقش «بته جقه» که بر روی البسه ورزشکاران زورخانه‌ای تزئین شده نشان از درخت سرو دارد که سرافکنده و فروتن است.

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در ادامه ورزشکاران این فدراسیون را به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد نام برد که این آمادگی را دارند در راستای نهضت نهال‌کاری با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» سرو ایرانی را در مکان‌هایی که مناسب گسترش فضای سبز است، کشت کنند.

شهبازی عرصه‌های منابع طبیعی کشور را بسیار گسترده و وسیع خواند و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی با مشارکت همگانی می‌تواند به توسعه پایدار دسترسی پیدا کند.

کد خبر 469333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha