موزه شهر درسدن تایید کرد که یک الماس ۴۹ قیراطی به قیمت تخمینی ۹ میلیون پوند در میان جواهرات دزدیده شده از موزه دولتی آلمان در این شهر است.

white diamond

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، موزه «خزانه سبز» کاخ سلطنتی درسدن اعلام کرد جواهرات دزدیده شده در دزدی روز دوشنبه ۴ آذر شامل یک شمشیر با قبضه‌ای جواهرنشان دارای ۹ الماس بزرگ و ۷۷۰ الماس کوچکتر و یک گردنبند شانه دارای الماس مشهور سفید ۴۹ قیراطی درسدن است.

سرقت از بزرگ‌ترین گنجینه‌ هنری اروپا | سه مجموعه جواهر بسیار ارزشمند دزدیده شد

یازده قلم جواهرات و بخش‌هایی از سه قلم دیگر در این حادثه به سرقت رفته‌اند.

الماس سفید درسدن یکی از گران‌قیمت‌ترین جواهرات در این مجموعه بود که زمانی به حاکم پیشین ساکسونی، اوگوستوس قدرتمند، تعلق داشت.

کارشناسان قیمت این الماس را ۸ تا ۹ میلیون پوند ارزیابی می‌کنند.

این الماس با برش کوسن‌شکل در اوائل قرن هجدهم ساخته و با قیمت بالایی بوسیله اگوستوس قدرتمند، حاکم ساکسونس در ۱۷۲۸ خریده شد.

تصاویر دوربین مداربسته که اواخر روز دوشنبه بوسیله پلیس شهر درسدن آلمان منتشر شد، یکی از دزدان را نشان می‌دهد که با استفاده از یک تبر جعبه ویترین حاوی سه مجموعه جواهرات الماس‌نشان را می‌شکند.

پلیس درسدن می‌گوید با همکارانش در برلین در تماس هستند تا معلوم شد آیا این دزدی با دزدی مشابهی که دو سال پیش در پایتخت آلمان رخ داد، ارتباط دارد یا نه.

در آن هنگام در سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ کیلوگرم سکه طلای ۲۴ عیار از «موزه بود»  برلین دزیده شد. چهار مرد مرتبط با یک باند گنگستری در برلین بعدها در رابطه با این دزدی دستگیر و محاکمه شدند، اما سکه‌ها هیچگاه پیدا نشدند.

پلیس درسدن پاداشی ۵۰۰۰۰۰ یورویی برای اطلاعات منجر به دستگیری دزدان جواهرات موزه سلطنتی این شهر تعیین کرده است.

کد خبر 466281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha