سارقان در شهر درسدن آلمان با ورود به یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنری اروپا سه مجموعه جواهرات مربوط به قرن هجدهم را که غیر قابل قیمت‌گذاری هستند، دزدیدند.

Green Vault

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این سرقت بی‌سابقه که بامداد روز دوشنبه ۴ آذر رخ داد. پس از یک آتش‌سوزی در یک پست توزیع برق در نزدیکی  «کاخ سلطنتی درسدن» سیستم هشدار موزه از کار افتاد و منطقه در تاریکی فرورفت. با وجود قطع برق، یک دوربین مراقبت از دو مرد فیلمبرداری کرده است که به درون موزه «خزانه سبز» در کاخ سلطنتی درسدن وارد می‌شوند.

به گفته پلیس درسدن، دزدان به شیوه‌ای هدفمند پس از شکستن پنجره و بریدن میله‌های محافظ با سوراخ کردن ویترین نمایشی «اتاق جواهرات» در موزه خزانه سبز به جواهرات دست یافتند. پلیس به فاصله چند دقیقه در پیش از ۵ بامداد به وقت محلی از سرقت خبردار شدند و به محل موزه شتافتند، اما دزدها فرار کرده بودند.

یک ماشین سوخته که بعدا در شهر پیدا شد، ظاهرا وسیله‌ای بوده است که دزدان با آن فرار کرده بودند. پلیس در خیابان‌ها راه‌بندان ایجاد کرده است تا از خروج سارقان از شهر جلوگیری کند، اما نزدیکی محل سرقت به یک اتوبان احتمالا به آنان امکان گریز از شهر را داده است.

رسانه‌های آلمان می‌گویند خسارت ناشی از این دزدی ممکن است به صدها میلیون یورو برسد، اما خانم ماریون آکرمن، رئیس مجموعه‌های هنری دولتی درسدن معتقد است که تخمین قیمت اقلام دزدیده شده ناممکن است. او گفت: «ما نمی‌توانیم قیمتی برای این جواهرات تعیین کنیم، زیرا فروختنشان غیر ممکن است» آکرمن از سارقان خواست که از جواهرات این مجموعه را تکه‌تکه نکنند. او گفت: «ارزش مادی بیانگر معنای تاریخی نیست.»

به گفته آکرمن جواهرات دزدیده شده شامل سه مجموعه الماس «غیر قابل‌قیمت‌گذاری»، شامل الماس‌هایی با برش عالی هستند که به یک مجموعه قرن هجدهمی جواهرات تعلق دارند که بنیانگذار موزه گرد آورده بود. «خزانه سبز» که در سال ۱۷۲۳ بوسیله اگوستوس قدرتمند، حاکم ساکسونی ایجاد شد، یکی از ۱۲ موزه‌ای است که مجموعه‌های مشهور هنر دولتی درسدن را تشکیل می‌دهند. نام این موزه از برخی از اتاق‌های آن گرفته شده است که با رنگ سبز مالاکیت تزئین شده‌اند.

کد خبر 465552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha