مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که عادات بهداشتی و تنفسی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این استان است. 

انفلوانزا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حجت‌اله براتی با اشاره به فصل فعال شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور گفت: با رعایت اصول بهداشتی مانند شست و شوی دست با آب و صابون می‌توان از سرایت این بیماری به دیگر افراد جلوگیری به عمل آورد. 

وی ادامه داد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند و هنگام عطسه و سرفه می‌بایست با یک دستمال جلوی انتشار ویروس را بگیرند، این افراد باید تا زمان بهبودی کامل در منزل استراحت کنند. 

براتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت واکسیناسیون آنفلوآنزا اظهار داشت: سازمان جهانی انجام این امر را برای گروه‌های پرخطر مانند کودکان، افراد مسن و زنان باردار توصیه می‌کند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید قبل از فصول سرد سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. 

براتی خاطرنشان کرد: اکنون در استان البرز به لحاظ درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد و برای افراد پرخطر نیز دارو به انداز کافی در دسترس قرار دارد. 

وی تاکید کرد که کادر پزشکی و مراکز درمانی نیز آماده ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هستند. 

این مسئول مدت زمان ابتلا تا بهبود بیماری آنفلوآنزا در افراد را هفت روز اعلام کرد و گفت: البته در برخی افراد بستگی به شدت بیماری و وضعیت جسمی آنان، زمان بهبودی افزایش می‌یابد. 

وی خاطرنشان کرد: ویروس بیماری آنفلوآنزا شامل A. B. c است که اکنون آنفلوآنزای نوع A در بین مردم شیوع دارد، دوره نهفتگی نوع A بین ۲ تا سه روز است که پس از ابتلا به بیماری علائمی مانند مشکلات تنفسی، ‌تب، ‌گلودرد، بی‌حالی و بی‌اشتهایی درپی دارد. 

براتی تاکید کرد: افرادی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند تا درمان کامل در منزل استراحت کرده و هر ۲ ساعت یک‌بار در و پنجره‌ها را بازنگه دارند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند. 

وی اظهارداشت: در صورتی که تشدید بیماری و علائم زمینه‌ای را مشاهده کردند بلافاصله با پزشک معالج خود مشورت کنند. 

کد خبر 466095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha